Vilken sida av sängen ligger du i
Du som ligger i en dubbelsäng, Ligger du på vänster eller höger sida? Finns det någon anledning till det?
Du som ligger i en dubbelsäng, Ligger du på vänster eller höger sida? Finns det någon anledning till det?
Finns redan tråd www.familjeliv.se/Forum-22-426/m64529383.html
Hade ingen aning, tack för tipset
Vänster, min man hade redan okkuperat sängen närmast dörren....
Jag ligger också närmast dörren. Sen gillar jag inte att ligga nära fönstret.
När jag var gift var det tvärtom. Då ville hon inte lägga närmast dörren. Nu kan jag välja hur som helst.
Det beror lite på från vilket håll man ser det, ser man sängen rakt framifrån så ligger jag på vänster men bakifrån så ligger jag till höger :P
Mannen ligger väl oftast närmast dörren? Jag gör det iallafall, vänster sida om man står framför sängen.
Men hur tusan ska man definiera höger vänster nu? Om man ligger ner i sängen på rygg eller om man står vid sänggaveln (fotändan)?
Jag vill ligga på högersida om man står nere vid fotgaveln och tittar på kuddarna
Men jag vill också ligga närmast dörren, inte fönstret, men det gick inte...
När jag ligger på rygg i sängen så har jag min partner till vänster om mig. Så har jag alltid haft det. Då kan jag använda höger hand till att smeka henne med.
Ligger jag på rygg i sängen så har jag honom till vänster om mig. Mig spelar det ingen roll så jag tar den plats som han i te vill ha, vilket råkar vara den som är närmast dörren.