• Winglur

Hur länge förvärkar?

Jag vet att det är väldigt individuellt, men hur länge hade ni förvärkar, alltså "mensvärk" innan det drog igång?

• Svar på tråden Hur länge förvärkar?
  • Winglur

Åh du ger mig hopp treblirfyra. :P ska ut och leka lite i snön nu får se om det drar igång något.

• dazazz

Med ettan hade jag inte en enda förvärk, däremot mensvärk sista eftermiddagen, värkarna satte igång med full fart vid 17 och 22 samma kväll föddes han. Med tvåan hade jag förvärkar ett par veckor innan men ingen mensvärk alls. Ingen logik alls alltså ;)

• TreBlirFyra

Det kan vara såmhimla olika. Jag väntar som sagt mitt andra barn och kan faktiskt säga att jag inte haft en enda förvärk och ingen speciell sammandragning. Antingen går jag över tiden (hoppas inte på det) eller så smäller det till den här gången också. :) Min son föddes i v39+1, hoppas lillebror vill komma lite tidigare han med. Skönt att det snart är över, man blir så otålig i sluteta! Går in i v 39 på måndag.

• Winglur

Jag går också in i v39 på måndag. :)

Men ni som säger att ni haft förvärkar i länge, har det varit som mensvärk då?

• Poppee

Fick mina förvärkar redan i vecka 28-29 och idag är jag på bf+2

• Winglur
    Poppee skrev 2012-04-21 11:05:51 följande:
    Fick mina förvärkar redan i vecka 28-29 och idag är jag på bf+2

Alltså "mensvärk" eller sammandragningar?
  • dazazz

Alltså, så som jag förstått definitionen förvärk så är det ju som riktiga värkar medan mensvärk mer är molande.

• Winglur
    dazazz skrev 2012-04-21 11:23:39 följande:
    Alltså, så som jag förstått definitionen förvärk så är det ju som riktiga värkar medan mensvärk mer är molande.

Ok. Jag har fattat det som att förvärkar är typ sd med mensvärk...
  • Poppee
    Winglur skrev 2012-04-21 11:18:45 följande:
    Alltså "mensvärk" eller sammandragningar?

Både och men den mensliknande smärtan har ju ökat med tiden
  • Mama Mia
    Winglur skrev 2012-04-21 11:36:21 följande:
    Ok. Jag har fattat det som att förvärkar är typ sd med mensvärk...

För barnmorskan räcker det med sammandragningar för att hon ska kalla det förvärkar. Men förvärkar kan också göra nästan lika ont som riktiga värkar. Jag kröp omkring på golvet en natt med första ungen, efter Alvedon lugnade det ner sig och på morgonen var det som bortblåst.

Och det kan naturligtvis vara som du beskriver det också...
  • dazazz

Ja, ännu en sak som är superindividuell :D Jag hade molande smärta (inga sammandragningar) en em med ettan, samma kväll föddes han. Med tvåan hade jag småonda sammandragningar ett par veckor före fl, ingen mensvärk alls.

Hoppas det händer snart i alla fall :)

• Winglur

Ah fy, det är ju tyvärr bara att vänta och se... Det är så jobbigt att hela tiden gå och känna efter, vet inte riktigt hur jag ska lyckas tänka på annat. :/

• Bullen i ugnen
    Bullen i ugnen skrev 2012-04-21 12:19:08 följande:
    Hade inga alls

Eller ja... Sammandragningar hade jag från runt v 30, men de gjorde ju inte ont. Däremot började de göra ont när det var dags :)
  • Jolines mamma

Hade förvärkarna från helvetet i 9 dygn innan de till slut tog hål på hinnorna 16 dagar innan bf. Låg i badkaret halva nätterna i en vecka innan hon föddes, galen smärta.

• Winglur
    Jolines mamma skrev 2012-04-21 16:02:21 följande:
    Hade förvärkarna från helvetet i 9 dygn innan de till slut tog hål på hinnorna 16 dagar innan bf. Låg i badkaret halva nätterna i en vecka innan hon föddes, galen smärta.

Men fy. :/
  • TreBlirFyra
    Winglur skrev 2012-04-21 11:04:00 följande:
    Jag går också in i v39 på måndag. :) Men ni som säger att ni haft förvärkar i länge, har det varit som mensvärk då?

Vad roligt! :)
Svar på tråden Hur länge förvärkar?