Hur länge förvärkar?
Jag vet att det är väldigt individuellt, men hur länge hade ni förvärkar, alltså "mensvärk" innan det drog igång?
Jag vet att det är väldigt individuellt, men hur länge hade ni förvärkar, alltså "mensvärk" innan det drog igång?
Åh du ger mig hopp treblirfyra. :P ska ut och leka lite i snön nu får se om det drar igång något.
Jag har haft förvärkar i flera veckor nu!
Med ettan hade jag inte en enda förvärk, däremot mensvärk sista eftermiddagen, värkarna satte igång med full fart vid 17 och 22 samma kväll föddes han. Med tvåan hade jag förvärkar ett par veckor innan men ingen mensvärk alls. Ingen logik alls alltså ;)
Det kan vara såmhimla olika. Jag väntar som sagt mitt andra barn och kan faktiskt säga att jag inte haft en enda förvärk och ingen speciell sammandragning. Antingen går jag över tiden (hoppas inte på det) eller så smäller det till den här gången också. :) Min son föddes i v39+1, hoppas lillebror vill komma lite tidigare han med. Skönt att det snart är över, man blir så otålig i sluteta! Går in i v 39 på måndag.
Jag går också in i v39 på måndag. :)
Men ni som säger att ni haft förvärkar i länge, har det varit som mensvärk då?
Fick mina förvärkar redan i vecka 28-29 och idag är jag på bf+2
Alltså, så som jag förstått definitionen förvärk så är det ju som riktiga värkar medan mensvärk mer är molande.
Ja, ännu en sak som är superindividuell :D Jag hade molande smärta (inga sammandragningar) en em med ettan, samma kväll föddes han. Med tvåan hade jag småonda sammandragningar ett par veckor före fl, ingen mensvärk alls.
Hoppas det händer snart i alla fall :)
Hade inga alls
Ah fy, det är ju tyvärr bara att vänta och se... Det är så jobbigt att hela tiden gå och känna efter, vet inte riktigt hur jag ska lyckas tänka på annat. :/
Hade förvärkarna från helvetet i 9 dygn innan de till slut tog hål på hinnorna 16 dagar innan bf. Låg i badkaret halva nätterna i en vecka innan hon föddes, galen smärta.
Från v 30 (hon föddes på bf+2)