Doxiie skrev 2012-04-21 12:16:40 följande:
Jag gör det man han "glömmer ju bort", antagligen för att han sväljer å går vidare å skiter i att ta upp det.
Hon får både underhåll och barnbidrag och ska stå för hans grejer, jag har stenkoll på vad som är vårat och hennes men om inte jag ser han när han kommer till oss vet jag inte vad han har på sig och de båda har minne som en guldfisk.
Får hon underhåll ska ju hon stå för saker till honom när han är här med alltså gällande kläder. Men nu är det så att vi köper egna kläder till honom iafl fr att slippa sånt här men vi får ju inte en krona för det. det är bara hon som ska ha.
Hon säger att de inte har några pengar, men de kan renovera hus, köpa bil, köpa grejer mm, sen har hon mage att höra av sig till min sambo och fråga om de kan dela på saker till sonen för att hon inte har några pengar.
Hon har ytterligare en unge med den nya killen, å han verkar få det mesta!
Låter som att föräldrarna bör gå till FR eller dyl för att komma överens om vad som skall skickas med eller dyl.
Åter igen tycker din sambo skall sätta ner foten ordentligt och sluta "mesa" hon kan inte ta barnet ifrån honom bara för att de tycker olika, men där får han också kolla upp sina rättigheter och försöka komma överens om ett samarbete.
Nu kommer jag att låta dryg, men du skriver massor om vad du gör, vad du betalar och vad du har koll på och ställer upp på, jättefint men vad gör pappan?
Läser jag dina inlägg låter det lite som du är föräldern tillsammans med biomamman och pappan finns någonstans ute i perferin någonstans.