• Falumamman

Arg, ledsen, besviken?!

Doxiie skrev 2012-04-21 11:59:51 följande:
    jag säger det ju enbart för sonens skull :(
    du hade kunnat skriva det lite smartare. typ: här hos oss så borstar han inte tänderna med tandkräm och vi får borsta om det för det mesta, hur gör han hos dig?

låter lite trevligare. Jag hade tagit ditt sms som kritik, på att jag inte skulle klarar av att borsta tänderna på mitt eget barn.
  • Falumamman
    Doxiie skrev 2012-04-21 12:19:40 följande:
    Det är ju inte hon som borstar han borstar ju själv. Å hos oss borstar han tänderna med tandkräm för att vi kollar honom. Det handlar ju om att sonen ljuger för mamman som jag säger, jag ville bara vara snäll!

jag kan skriva till henne nu att det inte var menat som kritik utan bara för att vara snäll, va tycker du?
    Jag förstår att du bara bryr dig om pojken och vill väl. Det kan va väldigt känsligt kanske för bio mamman att det är du som sköter kontakten. Fortsätt kolla pojkens tandborstning när han är hos er och förklara för honom hur viktigt det är. Förhoppningsvis tar han till sig det och gör samma sak hemma hos mamman. Om du vill kan du skriva till henne igen och förklara men hon verkar ha taggarna utåt. Så låt det vara är mitt råd. Och nästa gång det blir någonting så låt din sambo ta "konflikten". Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Arg, ledsen, besviken?!