• Anonym

Gravid efter hormonspiral?

Efterlyser erfarenheter från dig som haft hormonspiral och sen försökt bli gravid - hur gick det?
    Gick det fort eller tog det lång tid?
    Ev missfall?
    Hade du fött barn före du fick hormonspiral insatt också?
    Hur gick det då att bli gravid?
    Hur gammal var du vid resp graviditet/försök till graviditet?   

• Svar på tråden Gravid efter hormonspiral?
  • Caramella

Fick barn 08 o hade då inte haft spiral eller skydd( kondom bara) innan.
    Satte i hormon spiral efter jag fött barn och hade spiral i 3 år, tog sen ut den i slutat av Augusti 2011 och blev gravid direkt, första ägglossningen i Sep så gick väldigt fort. Fick höra att det kunde ta ett par månader ibland, men inte för oss. Är alltså i v. 32 nu o är 32 år.

• Anonym
    Caramella skrev 2012-04-21 16:22:52 följande:
    Fick barn 08 o hade då inte haft spiral eller skydd( kondom bara) innan.
    Satte i hormon spiral efter jag fött barn och hade spiral i 3 år, tog sen ut den i slutat av Augusti 2011 och blev gravid direkt, första ägglossningen i Sep så gick väldigt fort. Fick höra att det kunde ta ett par månader ibland, men inte för oss. Är alltså i v. 32 nu o är 32 år.
    Åhhh vad härligt å höra att det gick så snabbt!!
    Det är ju naturligtvis så jag hoppas det ska bli för oss med....

Hade du ägglossning under tiden du hade hormonspiralen inne också?

• Petra 334

Har haft både hormonspiral och p-stavar i sammanlagt nästan 15 år. Inga barn innan. Tog ut spiralen i slutet av november -11 och blev gravid i januari. Tyvärr slutade det i utomkveds så nu väntar vi på att få börja försöka på nytt igen om några månader :)

• Anonym
    Petra 334 skrev 2012-04-21 17:04:25 följande:
    Har haft både hormonspiral och p-stavar i sammanlagt nästan 15 år. Inga barn innan. Tog ut spiralen i slutet av november -11 och blev gravid i januari. Tyvärr slutade det i utomkveds så nu väntar vi på att få börja försöka på nytt igen om några månader :)
    Åh vad det lät hoppingivande...
    Men vad tråkigt att det blev ett x.
    Trodde dr att det berodde på nåt speciellt?

Jag fyller snart 31 så då kanske vi med kan lyckas så snabbt!    

• Anonym

Är 32 år
    Satte in hormonspiral efter andra barnet. Hade den i 4½år.
    Plockade ut den förra sommaren och blev gravid bara några månader efter. 
    Vår 3:a beräknas komma i juni :)   

• Anonym

Blev gravid andra försöket efter att jag tog ur min spiral. Den graviditeten och den efterföljande (två försök senare) slutade dock i missfall. Eftersom de båda missfallen skedde på precis samma sätt som missfallet jag hade innan hormonspiralen, så tror jag inte att de berodde på spiralen, utan på något annat i min kropp.

• Anonym (#7)
    Anonym skrev 2012-04-22 00:48:52 följande:
    Blev gravid andra försöket efter att jag tog ur min spiral. Den graviditeten och den efterföljande (två försök senare) slutade dock i missfall. Eftersom de båda missfallen skedde på precis samma sätt som missfallet jag hade innan hormonspiralen, så tror jag inte att de berodde på spiralen, utan på något annat i min kropp.
    Kan tillägga att jag hade ett barn sedan innan då jag satte i min hormonspiral, och jag hade lika lätt att bli gravid efter som innan. Var 28 när jag tog ur hormonspiralen.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-22 00:40:39 följande:
     Är 32 år
    Satte in hormonspiral efter andra barnet. Hade den i 4½år.
    Plockade ut den förra sommaren och blev gravid bara några månader efter. 
    Vår 3:a beräknas komma i juni :)   
    Åhh vad härligt att höra!
    Då gick det på 3..e - 4.e försöket alltså?
    Grattis!!  
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-22 00:48:52 följande:

Vad skönt att det gick snabbt att bli gravid efteråt!
    Men tråkigt med missfallen...
    Men säkert som du säger att de berodde på nåt fel i embryot.
    Hoppas ni blir gravida snart igen och att det går bra då!!    
Svar på tråden Gravid efter hormonspiral?