• Ash

Hittade djurporr på min pojkväns dator

Anonym (Äcklad) skrev 2012-05-06 14:09:05 följande:
    varför undersöker jag min pojkvän saker?? är inte det väldigt naturligt i ett förhållande att få veta saker om man undrar nåt? jag vet inte vad du eller många av tjejerna som skriver här har för relationer till sina pojkvänner men jag tycker om att faktiskt känna den jag är tillsammans med.

Vi är jättelyckliga tillsammans. jag hoppas ni nån gång får möjlighet att uppleva det vi har. då kanske ni kan förstå och inte vara så trångsynta.

Så när du undrar något om din partner och vill lära känna honom så rotar du igenom hans saker? Du kanske får bättre svar från din partner om du testar fråga honom.

Photoshop. Inte bara klippa och klistra.
  • Ash
    Anonym skrev 2012-05-06 18:49:24 följande:

Mjo men det stämmer ju inte riktigt, om man råkar se nått som man kommit överens om att man inte ska använda så måste ju det komma upp till ytan

Vad är det som inte stämmer? I det här fallet handlade det aldrig om att råka se något. TS gjorde ett aktivt val att söka igenom pojkvännens dator med syfte att leta efter gömd porr.

Komunikation är lösning. Det hela handlar om att TS inte litar på sin partner och i stället för att ha en öppen komunikation med denne så väljer han/hon att spionera och gå bakom ryggen. Om TSs partner sen känner att han inte kan/vågar/vill tala om för TS att han egentligen inte vill sluta titta på porr så beror det antagligen på att han blev övertalad/påtvingad att sluta utan att själv vilja. Åter igen, dålig komunikation från bådas håll. Detta är såklart bara min gissning om hur det ligger till.
  • Ash
    Anonym (Äcklad) skrev 2012-05-07 15:29:17 följande:
    Hur kan du ens jämföra det? En dagbok är tankar som man har för sig själv, en dator är bara... saker

Om jag skriver dagbok i en fil på datorn då? Är det också bara "saker"? Ord är bara ord, vad spelar det för roll i vilken ordning de kommer?
  • Ash
    Anonym (Äcklad) skrev 2012-05-07 21:09:08 följande:

Men lilla vän du blandar äpplen och apelsiner IGEN!!! Tänk lite innan du kläcker ur dig saker. Filmer är inget dokument, ett dokument skriver man och en annan filtyp spelar man upp (mp3/.avi) Etc, ja du förstår
    Ja, du har helt rätt i att jag förstår vad du menar. Du har även helt rätt i att filmer inte är något dokument, jag har heller inte påstått att det var det. Skönt att du förstår vad olika filtyper används till trotts att du tycker att: "en dator är bara... saker".

Då är du och jag helt överens om att innehållet i en dator mycket väl kan skilldra ens liv precis som en dagbok, och därför inte börs göras intrång i.
Svar på tråden Hittade djurporr på min pojkväns dator