• Ermenegildo

Hittade djurporr på min pojkväns dator

Anonym skrev 2012-04-21 23:46:08 följande:
    Jag hade inte förväntat mig ett annat svar från någon som sorterar levande varelser i grupperna människor, ekorrar och djur.

Våldtäkter är mycket vanligt i djurriket.
    I ett område i Afrika tex har de problem med unga elefanttjurar som våldtar noshörningar som blir både skadade och traumatiserade.  Men du vet förståss bättre än djurskötarna, veterinärerna och experterna?
    Noshörningarna blir inte våldtagna, skadade och traumatiserade. De bara fantiserar va?
    Det finns en subjektiv sida av alla brott, det är därför ett djur inte kan begå brott. Ett djur kan inte stjäla, mörda eller våldta.
  • Ermenegildo
    Anonym skrev 2012-04-21 23:52:10 följande:
    Jag förslår att du åker ner till afrika med dina rön eftersom du pratar mot de flesta.
    Vilken utbildning har du inom området sa du?
    Nej jag pratar inte emot de flesta. De allra flesta förstår skillnaden mellan djur och människa. Men om du inte tror mig kan du ju testa att polisanmäla en mås som skiter på dig.
  • Ermenegildo
    Anonym skrev 2012-04-21 23:53:28 följande:

Var hämtar du all din "kunskap"? På aftonbladet?
    Wikipedia?
    I och för sig inte. Men frågorna om vad ett brott är och att djur inte kan begå brott är så elementära att svaren finns på Aftonbladet och Wikipedia också.

Det enda jag ser i den här tråden nu är en massa zoofiler som desperat försöker hitta något som ska rättfärdiga att man har sex med djur. Så brukar pedofiler också hålla på.
  • Ermenegildo
    Anonym skrev 2012-04-22 00:03:53 följande:
    Du har redan fått svaret att en våldtäkt är fortfarande en våldtäkt fastän den inte lagförs. Förstod du det svaret?

Jag har sett EN som jag tolkat som zoofili, några som försöker vara sakliga och de flesta har moralpanik utav guds nåde.
    Och du har fortfarande inte förstått att ett djur som parar sig med ett annat djur - oavsett art eller hur det går till - aldrig är en våldtäkt. Det är DÄRFÖR det inte lagförs. Du förstår inte definitionen av våldtäkt. Jag försökte åskådliggöra genom att föreslå att du skulle försöka få en mås åtalad men du kan lika gärna försöka med en elefant som hoppar på en noshörning eller en räv som biter ihjäl en kyckling. Det är bara människor som kan begå brott.

Att tycka det är förkastligt att ge sig på djur kan knappast betecknas som moralpanik - om man nu inte är en zoofil som desperat försöker rättfärdiga ett sjukligt beteende.

(Fantasier får ni förstås ha om vad ni vill. Men ett tips är väl att inte ta upp det på en middag Skrattande)
  • Ermenegildo
    lykantrophona skrev 2012-04-22 00:15:59 följande:
    Jag antar att du legat med en annan människa någon gång?
    Då har du haft sex med ett djur. Grattis. :P

Du har ännu inte gett några ordentliga anledningar till varför det per automatik vore förkastligt med sexuella relationer över artgränser.
    Jag har haft sex med människor, inte djur. Jag har inte sagt att det är fel med sex över artgränser, utan mellan djur och människa. Eftersom skillnaden tydligen är svår att förstå - jag tycker det är helt ok att ha sex med de djur som kan skriva ett begripligt inlägg i den här tråden.
  • Ermenegildo
    Anonym skrev 2012-04-22 00:22:36 följande:
    Du vet att människan är ett djur?
    Ditt resonemang leder fram till Sveriges lag, det är inte automatiskt ett brott med sexuell förbindelse mellan djurarterna.

Jag förstår vad en våldtäkt är liksom experterna i Afrika, men du ihärdar att du vet bättre. Jag tror att de är mycket intresserade av att komma i kontakt med dig. De anser nämligen att företeelsen med elefanter som våldtar är mycket problematisk. Men du har svaret, de är de som inte förstått situationen.

Jag pratar inte om brott i sammanhanget utan om själva handlingen, Förstår du skillnad mellan begreppen "ett agerande" och "ett brott"?
    Det verkar som att du inte riktigt göt det tyvärr.
    Vilka är de här afrikanska experterna du kommer dragande med hela tiden Skrattande

Det finns ingen "själva handlling" som är våldtäkt men inte ett brott. Om det saknas en subjektiv sida är det inte en våldtäkt. Återigen, en räv som biter ihjäl en kyckling är inte en mördare och kycklingen är inget brottsoffer, oavsett om den lider och blir "traumatiserad". Du gör misstaget att försöka applicera det mänskliga samhället på djur.
  • Ermenegildo
    radwanska skrev 2012-04-22 00:35:24 följande:
    fast han sa ju nyss att han inte pratar om "brott" som mänskligt påfund utan om själva handlingen och dess problematik, och sen fortsätter du ändå mala på om att djur inte kan begå brott... 

Därför att ni/han pratar om våldtäkt. Handlingen att en elefant parar sig med en noshörning och de problem den kan föra med sig saknar relevans för frågan om det är försvarligt för människor att ha sex m djur.
  • Ermenegildo
    Anonym skrev 2012-04-22 00:41:29 följande:
    Mården lustmördar inte heller?

Säg det till alla de som har höns för husbehov.

Så du menar på fullt allvar att man inte kan våldta en med ett gravt mentalt handikapp? Det finns ett antal domar som talar emot dig.

Om du vill veta mer om elefanterna i Afrika så googlar du, det skrivs en hel del om fenomenet.

Nej en mård mördar inte. Jo, en människa kan våldta en förståndshandikappad, var fick du det ifrån?
  • Ermenegildo
    lykantrophona skrev 2012-04-22 00:34:42 följande:
    Så analfabeter är alltså off-limits? Likaså de som helt enkelt inte kan svenska?

Människor är djur. Hur många gånger måste man säga det? Vad är människor om de inte är djur?

Men djur är inte människor, eller hur? Förstår du då?
  • Ermenegildo
    Anonym skrev 2012-04-22 00:52:08 följande:
    Det är i allra högsta grad relevant eftersom du hävdar att andra djur inte kan begå övergrepp, vilket de bevisligen kan.

Relevansen i detta är att man inte per automatik kan säga att ett sexuellt utbyte mellan människa och annat djurslag är ett övergrepp. Poängen är att man istället måste definiera övergrepp efter lidandet det skapar och inte vem eller vad som utför akten.

Med risk att bli tjatig, elefanten i ditt exempel begår inget övergrepp. Människan som utnyttjar ett djur i sexuellt syfte gör det däremot.
Svar på tråden Hittade djurporr på min pojkväns dator