• Ermenegildo

Hittade djurporr på min pojkväns dator

Anonym skrev 2012-04-22 00:55:56 följande:
    Återigen har du sakfel, det börjar bli en dålig vana från din sida.

Men nåja, du är ursäktad.

"Om det saknas en subjektiv sida är det inte en våldtäkt." Vilket är mycket möjlig om personen är gravt förståndshandikappad.t

Om du menar förövaren så har du rätt, en gravt förståndshandikappad kan inte begå brott.
  • Ermenegildo
    lykantrophona skrev 2012-04-22 00:57:30 följande:
    Okej. Alla människor är djur, men alla djur är inte människor. Nöjd så?

(på liknande sätt som att alla tallar är växter, men alla växter inte är tallar)

Jag kan förstå att man inte ger andra arter rösträtt, eller straffar dem enligt de lagar som vi har. Men sex krävs det inte någon utbildning för att förstå. Om det är okej för en katt att sätta på en kanin, varför är det inte okej för en get att sätta på en människa?

Det är inte getens handlingar det handlar om. En get kan inte göra rätt eller fel.
  • Ermenegildo
    lykantrophona skrev 2012-04-22 01:07:55 följande:
    Okej, så om en person blir påsatt av en get (på getens bevåg) och helt enkelt inte kämpar emot ordentligt, så är det människan som gör fel, trots att geten är den aktiva parten?

Hur är det med dykare som blivit utsatta för våldtäktsförsök av delfiner? Hade de inte svimmat iväg snabbt nog, så hade de varit djurplågare? Eller? märkligt resonemang. Det viktigaste är väl att två individer gör något som båda tar aktivt ställning till och tycker om.
    Hur skulle en get kunna vara den "aktiva" parten i ditt exempel? Skulle geten komma in på ett stadshotell, bjuda på ett par drinkar och dra med sig en lämplig kvinna upp på hotellrummet?

En delfin kan inte heller våldta någon. Men jag förstår vart du vill komma. Om ett djur, utan att människan på något sätt uppmuntrat eller iscensatt det, försöker para sig med en människa och människan låter det ske; då gör man möjligen inte något som kan betecknas som djurplågeri, då gör man bara något som är jäkligt äckligt.

Men om det är den situationen vi diskuterar är det ju en ickefråga efter som sådana händelser lär inträffa ytterligt sällan. Vad ni zoofiler pratar om är antingen att ni aktivt sätter på djur eller iscensätter och lockar fram ett parningsbeteende för att ni ska kunna snacka strunt om att djuret "vill" ha sex med människor. Ni försöker som sagt rättfärdiga ett perverst utnyttjande av djur.
  • Ermenegildo
    raider skrev 2012-04-22 09:45:02 följande:
    Barnen far inte illa per automatik, jag jan tänka mig att i många fall så far inte barnet illa förrän samhällets stigmatisering slår in och vi skambelägger händelsen.
    Gör det till offentlig rättssak med tillhörande mediacirkus, inget barn kan må bra av sådan uppmärksamhet.

Men det är verkligen oft i tråden, jag förstår mig inte på folk som ska dra in pedofili i en tråd som handlar om zoo, det är två skilda företeelser.
    Vad har du för kompetens att uttala dig om detta? Din tes är alltså att det är ok att knulla barn, bara inte media och rättsväsende får reda på det? Skön snubbe...
  • Ermenegildo
    raider skrev 2012-04-22 09:59:17 följande:
    Tror du att vår mat förökar sig på naturligt sätt?
    Verkligen?
    ?? Vad har detta med zoofili att göra?
  • Ermenegildo
    raider skrev 2012-04-22 10:05:38 följande:
    Det har jag INTE sagt, bara konstatera faktum att barn far inte illa per automatik.

Det är alltså okey att systematisk våldta djur med motivering att det är bara mat men om det handlar om njutning för djur istället så blir det nån form av moralisk kortslutning hos vissa.
    Du kan lugnt utgå ifrån att barn per automatik far illa av att vuxna har sex med dem.

Det finns ingen som "systematiskt" våldtar djur. Insemination av djur för avel är inte sex eller våldtäkt. Däremot ska givetvis all djurhållning ske med repsekt för djuret och med så minimalt lidande som möjligt. Zoofili handlar inte om njutning för djuret, det handlar om njutning för zoofilen, även om denne försöker hävda något annat.

Ni kan hålla på och slingra hur mycket ni vill. Gränserna för det här är väldigt tydliga för 99,99% av mänskligheten och om ni drömmer om att det någon gång ska bli socialt accepterat att ligga med djur - dream on.
  • Ermenegildo
    Anonym skrev 2012-04-22 10:08:52 följande:
    Du har skickligt(?) undvikit att  diskuterat det, att lämna det helt okommenterat att sexuell stimuli av djur är helt ok när vi tjänar på det.

Citerar inlägg 191 igen så kan du besvara frågan hur det inte har med saken att göra mer än att du har moralpanik!
    Om ditt inlägg handlade om en seriös oro för att djur far illa vid insemination skulle jag gärna ta det på allvar. Men du bryr dig inte om djuret eller hur, du vill bara hitta något som skulle rättfärdiga att ha sex med djur?
  • Ermenegildo
    raider skrev 2012-04-22 10:17:05 följande:
    Nej det kan jag inte, men det är som sagt helt oft.

Du menar att det är helt okey att våldföra sig på djur för att befrukta dom, tvinga dom till att genomgå en graviditet och förlosning så vi kan äta upp deras avkomma (BARN) till middag, men igen när det kommer till att skänka njutning så blir det fel. 
    Det tänket är minst sagt både absurt och vidrig.

Påstår du att en hanhundar som sätter på ett hondjur som tråden handlar om inte njuter av händelsen? hur resonerar du här?
    Vad är en människa enligt dig egentligen?
    Djur är dräktiga, inte gravida. Djur har inte barn, de har ungar. Jag skulle föredra om djur fick para sig naturligt och inte insemineras men det är verkligen off topic.

Jag påstår ingenstans att djur inte kan stimuleras på ett sätt som med mänskliga termer skulle betecknas som njutning - även om jag tror att vi aldrig kommer kunna veta hur de verkligen "känner". Däremot påstår jag att detta inte är zoofilens agenda. Vi talar inte om personer som offrar sig för att göra djuren glada, vi talar om personer som själva tänder på att ha sex med djur.
  • Ermenegildo
    Anonym skrev 2012-04-22 10:21:47 följande:
    Jag är inte förvånad att du missförstår troligen med vilja.
    Du har hittills inte kunnat förklara hur djuren lider per automatik, du bara påstår att de gör det. Sen tar dina argument stopp sen tar du till spydigheter och påhopp för att slippa argumentera för din sak.

Du har inte djurens välmående för ögonen. Du har moralpanik och utnyttjar djuren som redskap.
    Men det har däremot du? Av skär välvilja ska du sätta på/bli påsatt av en hund, så att det stackars djuret ska få lite njutning? Trams.
  • Ermenegildo
    Anonym skrev 2012-04-22 10:27:41 följande:
    Att avfärda dagens köttproduktion med att djur inte kan våldtas är så vidrig så att jag mår illa.
    Det vore intressant vad Emerilidgo säger efter ett besök i avelsproduktionen av tex gris. Jag är stensäker på att han inte kommer att göra det därför att han vill leva kvar med sina fördomar eftersom verkligheten är skrämmande.
    Du läser inte vad jag skrivit. Jag skriver att ett djur inte kan våldta. En människa kan däremot våldta. Är "offret" ett djur talar vi dock inte om våldtäkt utan om djurplågeri eller i allmänt språkbruk tidelag.

Jag kan försäkra dig om att dagens djurhållning inte blir bättre av att ni ligger med/vill ligga med hundar/hästar/kossor etc.
  • Ermenegildo
    lykantrophona skrev 2012-04-23 21:45:11 följande:
    Förresten, den här artikeln berättar att mellan åren 1985-2001 fann de 51 fall av "interspecies courtship" (dvs, uppvaktande beteende mellan arter) hos två släkten av delfiner utanför Bahamas. www.trustedpartner.com/docs/library/000059/He...

Just ja, en bild på sån där "fruktansvärd djurporr". Här med en tvättbjörn på hund. www.mating.tv/mating/f9/image5/coondog1a.jpg (inte kan någon neka att ståndet syns?)

Sen går det att hitta information på wikipedia, inklusive att vår mänskliga art kan ha hybridiserat med andra primater tidigare i vår evolutionära historia. Så "tidelag" är kanske en del av vårt genetiska arv.
    en.wikipedia.org/wiki/Animal_sexual_behaviour#Cross_species_sex

Sen att "djur inte kan kommunicera" är ren bullshit, vilket alla som umgåtts med djur vet. Ett djur kan visa obehag, nervositet, rädsla, smärta, lika väl som den kan visa lekfullhet, kåthet och välbehag.

Hur skulle ni annars veta, ni som hävdar att djur inte kan kommunicera, huruvida hunden vill leka, eller om katten vill bli klappad?  Kroppspråk, kallas det.
    Det faktum att djur har sex med andra djur rättfärdigar inte på något sätt zoofili. Du är en människa och har ett ansvar för vad du gör, det har inte djur. Huruvida djuret lider eller inte har ingen avgörande betydelse. En människa har inte rätt att utnyttja djur för sexuella lustar. Det kan hända att det inte alla gånger är straffbart som djurplågeri, men det är moraliskt förfärligt och hur mycket ni än argumenterar för er sak i den här tråden kommer den grundläggande norm som människor har att man inte ska knulla med djur inte ändras. 
  • Ermenegildo
    Anonym skrev 2012-04-23 23:04:40 följande:
    Att kommentera enskilt ärende brukar leda till rödingar och avstängning, men du jobbar ju hårt på det.

Det är ingen som är förvånad att du saknar förmåga att ta till dig text eller att du först medger för att sedan tar tillbaka allt.

Nåja, vi kommer inte att sakna dig.
    *vinkar*
    Vilka är dessa "vi" du pratar om? Är det du och "de afrikanska experterna" ?Skrattande 

Låt djuren vara i fred, så mycket mer behöver egentligen inte sägas.
  • Ermenegildo
    Anonym skrev 2012-04-23 23:24:09 följande:
    Vilka djur?
    Vem ska låta vem vara ifred?
    Är det du som inte kan sluta pilla på katten eller vad?
    Ja det är ju till att börja med lite knepigt att debattera med de som inte ens vågar använda sin anonyma signatur på ett forum. Men om det år svårt att hänga med så rör debatten att en del tycker att det är försvarligt att ha sex med djur. Jag tillhör inte dem.
  • Ermenegildo
    Ellaria skrev 2012-04-23 23:39:47 följande:
    Djur kan visst våldta. Vad kallar du detta?
    " target="_blank">

Jag kallar det en apa som utför parningsrörelser mot en groda. En våldtäkt förutsätter att både förövare och offer är människor. Samma sak gäller misshandel, mord, stöld etc.
  • Ermenegildo
    Ellaria skrev 2012-04-24 11:44:22 följande:
    Haha, va? Menar du att ett djur inte kan döda ett annat djur? Eller stjäla från varandra?
    Jisses, det här verkar oerhört svårt att förstå.

Jag ska en sista gång försöka förklara. Ett djur kan givetvis döda ett annat djur - men inte mörda. Ett djur kan ta något som ett annat djur håller i - men inte stjäla (man kan ju dessutom undra om djur kan "äga" någonting, det är i så fall en rent mänsklig konstruktion). Ett djur kan para sig - men kan inte våldta.

Mord, stöld och våldtäkt är exempel på handlingar som kräver en bedömning av vad förövaren avsåg och förstod. De handlingarna kan därför endast begås av en människa som har ett medvetande. Även bland människor måste man göra en subjektiv bedömning - det är inte mord om en tågförare av en olyckshändelse kör på någon på spåret och det är inte stöld om en bebis tar en annan bebis skallra.

(De kräver dessutom att offret är en människa. Är "brottsoffret" ett djur kan det varken vara mord, stöld eller våldtäkt.)

Det verkar i och för sig som detta att låtsas att djur är människor med mänskligt medvetande och förstånd hjälper zoofilen. Då kan man ju förklara att man har ett kärleksförhållande med ett djur eller att djuret "vill" olika saker.
  • Ermenegildo
    lykantrophona skrev 2012-04-24 13:04:47 följande:
    Jag kan förstå din poäng rent juridiskt: man kan inte döma ett djur till mord eller våldtäkt enligt svensk lag.
    Men menar du att alla icke-människor saknar vilja, förstånd och känslor? Där kan jag inte hålla med dig.

Vuxna djur är betydligt klokare och självständigare än en människobebis. Bebisar bör ju rimligtvis jämföras med djurungar, och vuxna människor med vuxna av andra arter.
    Det är väl en fråga för forskningen hur mycket känslor, vilja och förstånd djur har. Men det är i vart fall inte tillräckligt för att samtycka till sex med människor. Djurskyddslagen du hänvisade till kräver också att man låter djuren bete sig naturligt. Att para sig med människor eller delta i djurporrfilmer är inte naturligt beteende för djur.
  • Ermenegildo
    Anonym skrev 2012-04-24 14:15:09 följande:
    Definiera "naturligt"?
    Är det verkligen nödvändigt? Ifrågasätter du att det är ett onaturligt beteende för djur att para sig med eller bli påsatta av människor?

Jag tror jag vet vart du vill med det här, du vill visa lite ytterligare spännande youtube-klipp eller exempel på djur som parar sig över artgränser och därmed hävda att det är naturligt, eftersom det bevisligen inträffat någon gång.
  • Ermenegildo
    lykantrophona skrev 2012-04-24 22:49:36 följande:
    Det här värmer mitt hjärta oerhört. Jag kräver inte någon helomvändning av människor, men bara man får någon att tänka bortom första "äckligt, äckligt, uuusch" så har man nått långt. Jag trodde först inte att jag skulle nå fram till dig, men nu märker jag att du lugnat ner dig. Tack :)

Ja du, är det naturligt att bli kastrerad? Att leta efter sprängmedel? Att leva inomhus? Att äta processad foder istället för mat man jagat själv? Att bli tatuerad? Att vara med i film överhuvudtaget?

När jag tänker "naturligt beteende" när det gäller husdjur och djur i djurpark, så tänker jag mer naturligt som i instinkt och handling, än naturligt när det gäller material eller objekt. En hund tycker det är naturligt att jaga leksaker, eftersom det aktiviterar dess jaktinstinkter. En katt tycker det är naturligt att klösa på en klösbräda, eftersom effekten är densamma som med ett träd.

Ett djur kan alltså tycka det är lika naturligt att para sig med något som att avstå från parning över huvudtaget.

Så, jag kan tycka det är lite hyckleri att inte protestera mot bombhundar, cirkushästar eller akvariefiskar, men däremot tycka det är omoraliskt att låta ett djur para sig med en, eller stimulera det på annat vis.

Sexualitet är en naturlig del av djurens beteenderepertoar. Att ignorera den helt och hållet tror jag inte är konstruktivt.
    Jag tycker cirkusdjur och akvariefiskar är helt onödigt. Däremot inte bombhundar. Hur vi människor använder djur ska ställas mot vikten av syftet med utnyttjandet. Att ligga med djur är minst av allt ett viktigt syfte.
  • Ermenegildo
    Anonym skrev 2012-04-27 00:48:18 följande:
    Vad vet du om det? Är du åklagare? Det spelar ingen roll om det leder till åtal eller inte. Har du en gång anmälts för ett brott, så finns denna att se i polisens register...
    Pfff, fullständigt fel. Om du tänker på Polisens Spaningsregister så kan man hamna där om man är misstänkt för grövre brott eller på något sätt figurerar i en utredning om grövre brott. Du hamnar inte i Spaningsregistret för att du har en galen tant hemma som anmäler dig för sexuellt ofredande i ert gemensamma hem.
  • Ermenegildo
    Anonym skrev 2012-04-28 02:37:00 följande:
    Håhåjaja vilken härlig okunskap... Nej, jag pratar inte om ASP:en. Det finns betydligt fler register än så...

Ok, istället för att raljera över andras okunskap, upplys mig om vad det är för ett spännande register där man registrerar de som utsatts för rättshaveristers anmälningar!
Svar på tråden Hittade djurporr på min pojkväns dator