• Anonym

Hittade djurporr på min pojkväns dator

Anonym skrev 2012-04-21 17:47:29 följande:
    Att känna sexuell eller annan likvärdig attraktion till individer utanför ens ras/art är inget nytt under solen. Ser heller inte problemet med detta. Likaså med pedofiler, nekrofiler och många, många fler -filer.
    Det är varken fel eller sjukligt. Däremot kan det uppträda som sjukligt pga störning, nedsättning eller direkt skada hos individen, precis som våldtäktspersoner.

Att däremot sätta fantasier och drömmar till faktiskt verklighet, där brister det. Hur vet man inte att djuret lider? Varför ska sexualiteten utgå från zoofilens förmänskligande av det icke-mänskliga djuret?

Tidelag, djurknulleri, bör vara ett straff utifrån grunden det finns inga klara belägg på konsensus.
    Samma sak med barnknulleri. Ser inga hinder att någon är pedofil, absolut inte. Men praktiska skiljer sig oerhört. Den som närmar ett barn på sådana vis, har likartad beteendemönster som djurknullaren.

Sen kan jag inte förstå hur folk som dricker mjölk, äter ägg etc, har så svårt för djursex, men äter gärna hönsmenstruation och tuttvar från en ko (hur mjök hos kossor kommer fram bör nämnas... insemination, yay!).
    Läs inlägg 133. Det är det vettigaste inlägget hittills i tråden.
    Kan du sen förklara vad du menar med att zoofiler förmänskligar?
    Ditt inlägg tolkar jag nämligen tvärtom, att det är du som är främmande för hur  djur fungerar och att det är du som förmänskligar djuren.

Jag vill att du kommenterar punkt 1-6 och delger oss dina förslag på lösning på den beskrivna problematiken.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-21 17:47:29 följande:
    Att känna sexuell eller annan likvärdig attraktion till individer utanför ens ras/art är inget nytt under solen. Ser heller inte problemet med detta. Likaså med pedofiler, nekrofiler och många, många fler -filer.
    Det är varken fel eller sjukligt. Däremot kan det uppträda som sjukligt pga störning, nedsättning eller direkt skada hos individen, precis som våldtäktspersoner.

Att däremot sätta fantasier och drömmar till faktiskt verklighet, där brister det. Hur vet man inte att djuret lider? Varför ska sexualiteten utgå från zoofilens förmänskligande av det icke-mänskliga djuret?

Tidelag, djurknulleri, bör vara ett straff utifrån grunden det finns inga klara belägg på konsensus.
    Samma sak med barnknulleri. Ser inga hinder att någon är pedofil, absolut inte. Men praktiska skiljer sig oerhört. Den som närmar ett barn på sådana vis, har likartad beteendemönster som djurknullaren.

Sen kan jag inte förstå hur folk som dricker mjölk, äter ägg etc, har så svårt för djursex, men äter gärna hönsmenstruation och tuttvar från en ko (hur mjök hos kossor kommer fram bör nämnas... insemination, yay!).
    Oh, jag hade tänkt bemöya ditt inlägg men så såg jag din sista mening att du inte är seriös för fem öre utan bara ytterligare en militant vegan som tror att du kan väcka opinion med tillräckligt äckliga beskrivningar istället för att hålla dig till sanningen.

Så trist och förutsägbart ditt inlägg var med det i åtanke.
  • Anonym

Jag kunde inte fatta att det var sant- djursex är inte förbjudet i detta land!?

Medan pedofilerna straffas hårt, så går en som utsätter djur för samma fri?

Nog kan man jämföra djuren med barn, men djuren är nästan ännu mer försvarslösa, tycker jag.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-21 18:00:36 följande:
    Jag kunde inte fatta att det var sant- djursex är inte förbjudet i detta land!?
    Medan pedofilerna straffas hårt, så går en som utsätter djur för samma fri?
    Nog kan man jämföra djuren med barn, men djuren är nästan ännu mer försvarslösa, tycker jag.
    Läs inlägg 133 och återkom med reflektioner när du läst det.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-21 17:57:12 följande:
    Oh, jag hade tänkt bemöya ditt inlägg men så såg jag din sista mening att du inte är seriös för fem öre utan bara ytterligare en militant vegan som tror att du kan väcka opinion med tillräckligt äckliga beskrivningar istället för att hålla dig till sanningen.

Så trist och förutsägbart ditt inlägg var med det i åtanke.

Jag är vegan ja, men det hade inget med mitt inlägg att göra
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-21 18:01:52 följande:
    Läs inlägg 133 och återkom med reflektioner när du läst det.
    143 menade jag.
    Ber om ursäkt att det blev fel på siffrorna.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-21 18:01:53 följande:

det tyder på en förvirrad verklighetsuppfattning.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-21 17:50:53 följande:
    Hur fan kan det här vara lagligt i sverige!!! Trodde jag fan aldrig! :( vad är det för land vi bor i ??? Om jag visste/såg någon ha sex med ett djur! snacka om att jag skulle slå skiten ur den personen & ta djuret med mig!!!!

Håller med dig... häng dem upp å ner och strimla de med en skämd osthyvel. Vilken status har djuern här i vårt samhälle, nej fyyy

Tänk på djurens rätt här i vårt samhälle, vårda våra bästa vänner som ger oss så mycke, och är som är så tacksamma och glada då vi kommer hem o av sett om vi är katt,hund eller en ko
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-21 18:01:53 följande:
    Jo det har det eftersom du har den bristande retorik som utmärker militanta veganer.
    Jag förklarar varför det var relevant att ta upp det. Har du en önskan att omformulera ditt inlägg?
  • Anonym
    M C skrev 2012-04-21 17:56:53 följande:
    Ett land med rättsäkerhet, bra lagar och gott skydd för de utsatta.

Frågor på det? 

Vi som älskar djur måste se till att såna vidriga människor som gör detta får sitt rätta straff, min sätt hade nog inte varit direkt lagligt men jag kan lova att de hade inte fått chansen igen att någonsin skada ett djur igen...
Svar på tråden Hittade djurporr på min pojkväns dator