känner mig äcklig i min gravidkropp, nån annan????
Är i v. 32 nu o hade gått upp totalt 7 kg sist jag va hos bm för 2 veckor sedan. Inte mkt vikt uppgång tycker jag, med tanke på att jag gock up totalt närmare 30 kg när jag väntade mitt första barn för 4 år sen. Men minns inte så mkt från den graviditeten, hur jag under gravid tiden uppfattade min egen kropp o viktuppgång osv...
under denna graviditet har jag hela tiden känt att jag hållt en okej vikt, inte känt mig speciellt svullen eller tyckt att annat än magen påverkats av viktuppgången.....FÖRNS NU! Helt plötsligt nu när jag gått in i v. 32 har det vänt, jag känner mig rent utsagt fet, svullen och väldigt ful!
Är det "normalt" att det såhär mot slutet samlas på en massa extra vätska eller nått som gör att man känner sig såhär obekväm o obehaglig i sin egen kropp?
Det känns som jag de senaste 3 dagarna typ gått upp 10 kg minst och jag känner mig sådär äckligt fet, jag inbillar mig helt plötsligt att folk tittar på mig o tänker att jag e det fulaste o fetaste som nånsin gått i ett par skor.
kläderna sitter ju som dom gjort innan, men ändå känner jag mig så fet!
kände ni andra oxå att nått "förändrades" kroppsmässigt" mot slutet????