Neverendingme skrev 2012-04-22 00:09:06 följande:
jag har inte dubbelmoral, du kanske bara har svårt att förstå vad jag säger?
jag kan tycka att det är helt ok att andra föräldrar låter sina barn göra saker.
Men jag behöver inte tycka att det är ok för mina barn?
Säkert gör dom inte det, men jag skulle fortfarande inte låta min son gå ut i klänning, spelar ingen roll vad du säger.
Nä ok jag har inte koll på genus...
Fortfarande så handlar denna tråd om extrema föräldrar som använder genus som en ursäkt till att skapa deras barn till någon föräldern önskade att dom var.
Vet inte riktigt om du förstått det än?
Visst du har aldrig sett eller upplevt det jag berättat...då kan jag bara anta att du har jobbat på varenda dagis i hela sverige? speciellt när du sitter och anklagar mig för att ha missförstått eller hittat på detta.
Att du var allvetande om alla dagis i hela sverige, det visste jag inte. Kanske du hade kunnat göra nå nytta när du vet allt.
Jag tycker du är ett ganska klockrent exempel på dubbelmoral, när du generöst säger att barnen ska få vara de de vill vara, och sedan tillägger att de får vara de cde vill vara inom dina gränser. Det är jag nog inte ensam om att tycka, även om inte du själv tycker det, förstås.
Har man inte koll på genus så har man sällan koll på hur genusmedvetena föräldrar tänker, det är en ganska enkel ekvation. Det är liksom bäddat för missförstånd, som sedan blir överdriftter man när man inte delar åsikterna. Inte särskilt konstigt. När man sedan startar en tråd baserat på detta så får man mothugg - därför att vi som faktiskt är genusmedvetena föräldrar vet att världen inte ser ut sådär. Alla de där mammorna med "tjejutspökade" söner som du mött på caféer, bvc, etc, är förmodligen bara vanliga föräldrar med ett uns genustänk som inte hindrar sina söner från att bära klänning eller tofsar i håret. Men med din inställning blir det ju misshandel direkt. Jag säger bara, gå och lägg dig och sov lungt med vissheten om att
om detta förekommer är det inte i tillräckligt stor omfattning att oroa sig över.