• sportmamman

vad tycker ni om.......

idag på morgonen kom våra tvillingar 2 dagar före BF. När syskonen kom till BB så frågade vi dom vad syskonen såg ut att heta och då sa en av döttrarna att dom såg ut som 2 Juni och Juli vad tycker du om dessa namn

Lämna gärna en kommentar 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad tycker ni om.......
  • Sanna Ryan

En påminnelse:

De föräldrar som får barn brukar inte gå in på familjeliv så fort bebisarna har fötts för att fråga efter namnförslag. Det är något som t.ex odda, gretafia, sötismamma, m.fl gör.

Och sen, de som verkligen är föräldrar och dessutom har barn sedan tidigare brukar oftast vara medveten om att man ALDRIG ger barn namn som endast en bokstav skiljer dem åt.

Men åter till din fråga:

Juni och Juli är skitfult.
    Däremot kan du ju tänka på Juni och Alva eller Juli och Nova.  

Gravid med tvillingar - BF maj -12
  • ToK

Namnen är fula var för sig, men de ska absolut inte vara tillsammans! Absolut inte!

Ena tvillingen kan heta antingen Juni eller Juli och sen får den andra heta något annat. Blir som "Bill och Bull" annars.. 

• sportmamman

det va ganska tidigt idag på morgonen de föddes och allt är så lungt nu och jag måste sitta och vänta på att dom holler på med barnen i ett annat rum och då tänkte jag att jag går in här för att kolla vad som händer runt om i sverige

• 070104

Fint var för sig, men inte tillsammans.
    Du har ingen bild så man kan ge namnförslag?  

Är det enäggs eller tvåäggs? 

• Vinterankan

Jag valde annat av just samma anledning som de ovan angett. Namnen är fina var för sig men absolut inte tillsammans. Viktigt att de får en egen identitet och inte bara blir ena halvan av två. Tycker ni ska försöka hitta två fina namn bara och inte tänka så mycket på att de ska passa ihop, snarare så olika som möjligt.

• Vulpecula

Okej var för sig, men Juni och Juli är för lika fonetiskt, och dessutom klart fånigt för tvillingar. Jag skulle inte ens kalla fiktiva tvillingar för det ... ;)

• Linda1976
    Sanna Ryan skrev 2012-04-22 14:07:09 följande:
    En påminnelse:

De föräldrar som får barn brukar inte gå in på familjeliv så fort bebisarna har fötts för att fråga efter namnförslag. Det är något som t.ex odda, gretafia, sötismamma, m.fl gör.

Och sen, de som verkligen är föräldrar och dessutom har barn sedan tidigare brukar oftast vara medveten om att man ALDRIG ger barn namn som endast en bokstav skiljer dem åt.

Men åter till din fråga:

Juni och Juli är skitfult.
    Däremot kan du ju tänka på Juni och Alva eller Juli och Nova.  
    Precis....

Var lite kritiska folks!!

Och nej, man kan inte namnge tvillingar Juni&Juli.... Vedervärdigt. Rent hypotetiskt alltså. 
    nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Linda1976

Menar du att du nu fått tvillingar för andra gången, samt att du har en 1åring?

Kom igen. 

• Sanna Ryan
    Linda1976 skrev 2012-04-22 17:27:23 följande:
    Menar du att du nu fått tvillingar för andra gången, samt att du har en 1åring?
    Kom igen. 
    Hennes barn är ju så "rediga" och "sportiga".. Dom måste ju fått det från mamman, så det är väl klart att hon klarar av att klämma ut 11 ungar på 12 år!
  • Linda1976
    Sanna Ryan skrev 2012-04-22 17:33:34 följande:
    Hennes barn är ju så "rediga" och "sportiga".. Dom måste ju fått det från mamman, så det är väl klart att hon klarar av att klämma ut 11 ungar på 12 år!
    Ja,  så måste det naturligtvis vara.

Förstår ärligt talat inte vad man får ut av att ha en drös låtsasbarn på nätet. Samt NATURLIGTVIS ett änglabarn också. Icke att förglömma. Det blir lätt pinsamt. 
  • Sanna Ryan
    Linda1976 skrev 2012-04-22 17:39:18 följande:
    Ja,  så måste det naturligtvis vara.

Förstår ärligt talat inte vad man får ut av att ha en drös låtsasbarn på nätet. Samt NATURLIGTVIS ett änglabarn också. Icke att förglömma. Det blir lätt pinsamt. 
    MM, det är så lätt att genomskåda idag ju
  • IsDimma
    Sanna Ryan skrev 2012-04-22 14:07:09 följande:
    En påminnelse: De föräldrar som får barn brukar inte gå in på familjeliv så fort bebisarna har fötts för att fråga efter namnförslag. Det är något som t.ex odda, gretafia, sötismamma, m.fl gör. Och sen, de som verkligen är föräldrar och dessutom har barn sedan tidigare brukar oftast vara medveten om att man ALDRIG ger barn namn som endast en bokstav skiljer dem åt. Men åter till din fråga: Juni och Juli är skitfult. Däremot kan du ju tänka på Juni och Alva eller Juli och Nova.  

Fast alla är olika. Vi hade ett barn på jobbet som fick syskon för ett tag sen. Mamman åkte in på natten, barnet kom tidigt på morgonen och på eftermiddagen var hon på benen och hämtade barnen på förskolan med bebisen med sig. Så varför ska man inte kunna surfa på nätet, många sjukhus har den möjligheten och annars finns ju mobiltelefoner att surfa på.
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Sanna Ryan

IsDimma: Jag ligger själv på sjukhus så jag vet att det finns internet uppkoppling. 
    Men du tror det är möjligt att hon hunnit få 11 (12) barn på 12 år ?

Kolla in hennes andra inlägg och jämför med de användare jag nämnde. Visst, jag kan ha fel men enligt birthday.se så stämmer inte de uppgifter hon skrivit i sin profil (namn+ort+ålder) så ena delen har hon hemlig identitet, men då brukar det sista man gör vara att publicera namn, ålder och ort på internet. Eller så ljuger hon om sitt namn och var hon bor, men vill man inte berätta så brukar man bara vara tyst med det.

• LunaLunatic

Andra förslag
    Luna och Lina
    Hilma och Vilma 

Mamma till Cewwynné (uttalas Kevin)
Svar på tråden vad tycker ni om.......