• Weigela

En bonusmamma som är så svartsjuk..................

Hej!

Ska fatta det här kort, kunde skriva en bok om detta. Jag och mitt x gick isär för 3 år sen, han och min kompis fann varann. Vi har 2 barn, 4 och 6 år. Sen dag 1 har hon bestämt allt och  han har levt med hennes regler så länge. Vad jag än gör så kommer hon efter ex om jag färgar håret. Hon blir arg så fort mitt namn kommer upp. Om barnen gör nått till sin egen far så snäser hon till när mina barn hör. När jag hämtar eller lämnar barnen kommer hon på 2 röda. Antingen jätteglad eller sur som ett bi. Mitt x vet inte hur han ska bete sig när hon är med. Hon har 2 barn med 2 olika pappor och hon ringer dom nästan varenda dag, men jag och mitt x får inte ha nån kontakt alls.

Nu på 2 månader har jag satt ner foten och sagt t mitt x att han får hamta och lämna barnen utan henne, hemma hos mig. Det har gått bra tills nu för nu har hon kommit på ett sätt att följa med iaf. Han har tröttnat på hennes gnäll och hur hon beter sig. Han säger det går inte och prata med henne för hon bara manipulerar. Jag fråga om han tycker om henne då säger han inte så värst. Han skulle gärna vilja lämna henne men då tänker han på konskekvenserna. Vet inte hur jag eller han ska göra med nån som är som hon. Hon kollar allt vad han gör med kompis och hans mobil. Han känner sig fången. Det är värst när barnen är där då får hon inte den uppmärksamhet som hon vill ha. Det är ju hon som måste ändra sig men det konstiga är att hon får hon göra allt.

Har också märkt att hon gör allt för omgivningen ska tro att det är bra mellan dom och att hon gör allt för just våra barn inte hennes. Kan ta ledigt från jobb och hänga med mina barn men inte hennes. Alla säger att va glad för det men jag vet att det är en baktanke med det. Jag känner som sagt henne för vi va kompis en gång i tiden.
    Är så rädd att mina barn far illa när det är så här. Barn vet och känner mer än vad vi tror.... Hoppas nån kan hjälpa oss med detta.

Vet att detta blev rörigt men ni får försöka förstå 

Tacksam för svar...        

Svar på tråden En bonusmamma som är så svartsjuk..................