Ni som velade men ändå valde att skaffa nr 3, hur blev det?
Ni som funderade fram och tillbaka på att skaffa barn nr tre och sen valde att skrida till verket. Jag vet ju att man inte ångrar ett barn, men känns det som ni valde rätt eller som att det var "fel" beslut? Tveksamheten inför att "bara" ha två eller att skaffa en till håller på att äta upp mig inombords. Hjärtat säger tre barn, hjärnan säger två. Är så otroligt rädd för att jag ska tänka att det hade varit bättre med två om vi väl skaffar trean. Samtidigt så känns det idag som om det fattas någon i familjen. Beslutet ligger lite i mina händer då maken är nöjd med två men också är medgörlig till en trea.
Hjälp mig till att bestämma mig för hur jag vill ha det! Skriv gärna hur gamla barnen är idag. Jag kan ju tänka mig att det tar ett tag innan allting landar när man väl fått trean. Hur har ni det som idag har tre tonåringar, hade ni idag rekomenderat att stanna vid två barn, och varför?
Mina största tveksamheter är ekonomi, min kropp (har haft två smärtsamma graviditeter) och äktenskapet (har varit stundtals påfrestande med två barn och för lite tid till varandra).
Är det normalt att vara såhär tveksam, men ändå sugen på att skaffa en till? Eller är det ett tecken på att man ska låta bli?