Pappan vill inte byta dagis. Vad gör jag?
Hej!
För att sammanfatta en lång historia kort.
Vi har delad vårdnad och varannan vecka boende.
Sonen går på dagis som stänger 18.30. Jag arbetar till 19.15.
Tidigare har jag haft hjälp vid hämtning av sonen på dagis.
Dock fungerar inte detta längre och är ingen långsiktig lösning.
Jag anmälde om byte av dagis tidigare och då följde pappan med på inskolning av den nya förskolan som är ett dygnet runt dagis. Dvs. de har öppet dygnet runt och passar på så sätt oss båda.
Dock ville pappan inte byta till detta dagis då han ansåg att det andra var bättre. Han lovade mig att han skulle ställa upp och hjälpa till alla de dagar det krånglade till sig för mig....
Jag var så dum och gick med på detta.
Nu fungerar det inte alls längre. Pappan höll inte det han lovade och även om han gjort detta så vill jag ju såklart kunna klara mig själv den veckan jag har sonen och inte vara beroende av pappan.
Jag kan inte byta arbete just nu, hur jag än försöker så hittar jag inget.
Jag har i dag ett heltidsarbete och en säker inkomst. Jag är livrädd för att byta arbete och stå utan inkomst.
Jag försökte förklara för pappan att vi måste byta dagis då jag inte har någon möjlighet att själv hämta sonen efter dagis och jag får eventuellt sjukanmäla mig från min arbete de dagar det inte löser sig.
Pappan säger då att han vill anmäla om ensamvårdnad om jag ansöker om nytt dagis.
Han menar på att jag är egoistisk och självupptagen som vill lämna vår son till ett enligt honom "sämre"
dagis.
Hur gör jag?
Vi har delad vårdnad, men han vägrar skiva på en överflyttning. När jag har min son, så kan jag inte hämta honom från dagis?
Behöver alla råd jag kan få.
Tack!