Erbjuden att köpa häst, lite hjälp?
14 år på en arab är ingenting, så länge hon får vara hel. De blir lätt 30 år och brukar hålla sig fräscha in i det sista.
14 år på en arab är ingenting, så länge hon får vara hel. De blir lätt 30 år och brukar hålla sig fräscha in i det sista.
Ah, förlåt, en arabkorsning var det, jag läste slarvigt. Vad är hon korsad med? Hur som är 14 år på en frisk häst ingenting alls.
Hon ser jättemysig ut! Man ser att det är arab i!
Njut, för tusan!
Själv står jag med en häst som är stel som en pinne. Hon har ont någonstans, men hon visar det inte. Satans kallblod!
Struttig trav i höger varv, dock ingen markering. Medryttaren (som är duktig på att massera) märkte problem i nacken. Vi misstänker bakknä/knästräckare, men vi får se vad de säger på kliniken. Ska låta henne vila en vecka, hon kan ju ha sträckt sig i hagen, är hon inte bättre då blir det hältutredning. Det är bara det att sist jag gjorde hältutredning utan att hästen var halt (ultraljud visade senskada) så fick jag inte ut något på försäkringen, just eftersom hästen inte var halt. Mycket mysko! Den repan kostade mig 20 000 kr.
Nejmen fan, förlåt! Ska inte ösa min skit i din lyckotråd!
Vad är det för arabstam på din?
Eldorado är fin, mamman känner jag inte till. Araberna är speciella, jag saknar det lite nu, med mitt lite inåtvända kallblod.
Lova uppdatera hur det går för er! Så otroligt spännande med en ny häst!
Hur går det för er? Nu vill vi se bilder!