• Anonym (så less)

Hör ett basande ljud som inte finns

Börjar bli riktigt galen på ett basande ljud som jag och ingen annan hör, har lite dålig hörsel sen några år tillbaka ändå är jag bara 22 år. Försökt googla varför jag hör ett basande ljud, men hittar ingenting!? 

Snälla hjälp mig, någon borde väl veta varöfr det basar?!..   

• Svar på tråden Hör ett basande ljud som inte finns
  • Anonym (så less)
    ami skrev 2012-04-22 22:35:25 följande:
    Tinnitus?
    På vårdguiden står det symtomen på tinnitus är ringningar, pip, sus eller brus i öronen. Det är som bas jag hör, innan jag förstog att ljudet inte fanns trodde jag att jag hade någon som kom efter vägen i byn och basade, typ så låter det. :-S
  • Ramborg

Min tinnitus låter som flera olika typer av ljud. Det behöver inte vara ringningar eller sus.

42.
  • Anonym (så less)
    Ramborg skrev 2012-04-22 22:43:27 följande:
    Min tinnitus låter som flera olika typer av ljud. Det behöver inte vara ringningar eller sus.

Men just bas ljud, har du haft de nån gång? Hittar ingenting om det på nätet
  • Suri

Jag har tinnitus och det låter ibland sim en bas. Det kan vara korta bas surr eller ett konstant basljud. Har även brus, sus och pip. Det låter som att det är början till tinnitus du har. Var rädd om dina öron!

• Anonym

Jag har tinnitus som låter som stora flygplan på hög höjd, dvs ett basljud.

• Anonym (så less)

Ah va fan, finns de nå att göra åt det? Störande som fan, innan jag fattade att det var i mitt huvud det lät så trodde jag varje kväll att jag hade en bil utanför på gården, nojjigt

• Suri

Nope. Inget att göra åt. Se till att ha ljud omkring dig så du inte hör tinnitus. Och acceptera det. Ju mer jobbigt man tycker det är, ju mer hörs det och det blir ännu jobbigare och du hör det ännu mer osv. Du fattar. Tänk inte på det. Ignorera.

• Anonym (så less)

Tycker det är så konstigt det är bara på kvällar & nätter, eller hör det hela tiden men på kvällarna är det som värst! Sen igår märkte jag att basen försvann ur öronen när jag höll för öronen med fingrarna, när jag släppte trycket kom det tillbaka efter några sekunder.. :-S

• Anonym

Det är inte dina egna hjärtslag du hör då? 

Svar på tråden Hör ett basande ljud som inte finns