Vad känner han för mig?
Hej alla!
Jag är utan tvekan förälskad i min bästa vän. Han är den mest fantastiska människa jag träffat och jag känner mig mer trygg i hans sällskap än vad jag gjort med någon annan någonsin. Men hur vet jag om han är intresserad? Jag har spenderat flertalet kvällar hemma hos honom och han vill hela tiden hålla mig nära. Han vill att jag ligger på hans bröst samtidigt som han smeker mig över håret och kinden, han vill hålla handen och tittar mig ofta djupt in i ögonen, kramas hela tiden m.m men inget mer. Vi smsar kanske tio gånger om dagen till varandra och pratar oftast i telefon varje dag och när jag är där så vill han inte att jag ska gå hem, utan säger att " hade jag fått bestämma så hade du stannat här för alltid".
Till saken hör att jag har en sambo som även min bästa vän känner och umgås lite med.
Jag vill poängtera att jag kommer inte låta det gå längre än vad det gjort utan att lämna min sambo först. Min vän avskyr otrohet då han själv blivit utsatt för det. Är det därför han inte säger något om sina känslor eller har han helt enkelt inga andra känslor än vänskapliga?
Jag har bestämt mig för att jag måste berätta för honom hur jag känner och framför allt veta hur han kännerför jag mår så himla dåligt av situationen. Men jag är totalt livrädd för att förlora honom som vän för jag behöver verkligen honom och därför får jag inte fram orden, det går bara inte!
Vad ska jag göra, är han intresserad eller inte?
Någon som har några råd, eller varit med om liknande?