• Maja 79

    Gravida kring Liljeholmen BF runt November

    Undrar om det finns några fler gravida kring Liljeholmen med BF Okt-Dec 2012 ?

  • Svar på tråden Gravida kring Liljeholmen BF runt November
  • Fiafligan
    M i l l a n skrev 2012-08-18 00:34:56 följande:
    Har börjat fundera över om mina besvär med sammandragningar och yrsel kan ha med stress att göra? Det har precis varit en jättestor omorganisation på mitt jobb, och jag har både känt mig orolig och ledsen över jobbet. Vill inte gå in på detaljer. Men vad tror ni?
    Det är ju sånt man läser om lite överallt, att stress kan leda till sammandragningar och liknande... om jag var du så skulle jag ta det lugnt och kanske prata med någon som är bra på att lyssna och förstå, att bära på stress och oro själv är ju inte bra.
  • Fiafligan
    M i l l a n skrev 2012-08-18 09:59:41 följande:
    Går på Liljeholmens MVC.
    Jag går oxå på Liljeholmen, trist att höra att de bemött dig sådär där, jag har inte upplevt något liknande (fast jag har bara varit där två ggr än så länge). Det jobbar ju fler barnmorskor där, du kanske ska byta?
  • RäkanOjag

    Millan- en barnmorska har jag oxå upplevt så där! Hon är ganska osmidig när hon uttrycker sig ibland! En ljus tjej! Vet inte vad hon heter!

  • M i l l a n

    Vet inte vem som svarade, tänkte inte på namnet. Men det var inte min ordinarie barnmorska som jag brukar ha. Hon är jättegullig och trevlig så byta barnmorska behövs inte. Hade otur att det var ett stolpskott som svarade när jag ringde. Ska berätta om stressen på jobbet till läkaren iallafall.

  • Maja 79

    Oj, vad olikt det låter det jag är van vid.. Detta är tredje gången jag på på mvci Liljeholmen, plus två gånger då jag fått mf.. Men jag har aldrig fått eller upplevt otrevligheter. Jag var och träffade en läkare där häromdagen. Jag får inte fortsätta jobba, har problem med bäckenet och fibromyalgi sedan innan och det blir ju inte bättre när man blir tyngre och inte får äta mediciner..

    Millan, hoppas att det "bara" är stress och att du kanske får gå ner i tid eller sluta jobba för att lugna ner det hela. Inget kul om det är UVI..

  • Ems

    Jag träffade också en blond tjej som verkade tycka det var onödigt att jag kom in och kollade mitt järnvärde, min ordinarie barnmorska är orolig över det och jag ville kolla att det var okej innan semestern. Hon verkade inte heller ha nån koll på hur lite järn hemofer innehåller. Tråkigt det trist bemötande! Men min ordinarie barnmorska verkar bra iaf.

    Jag ses också gärna för en fika, kväll eller helg spelar nog ingen roll, det mesta går att trixa med. Onsdagar är jag dock upptagen på 2 veckor framåt.

  • FiaNo
    M i l l a n skrev 2012-08-17 22:49:26 följande:
    Ringde idag till MVC för att boka en läkartid. Har haft flera onda sammandragningar varje dag i veckan, som känts både i magen och bak på ryggen. Har också blivit yr två gånger under samma tid då jag trodde jag skulle tappa balansen och falla omkull. Är därför lite orolig över detta. Men jag tycker barnmorskan som svarade var ganska snorkig på telefon, och frågade mig; "och vad vill du att läkaren ska göra?!" Var på väg att säga nåt dumt tillbaka, för jag kan väl inte veta vad doktorn borde göra!!! :/

    Jag har haft precis samma problem som dig med sammandragningar som gjort ont. Fick tid hos läkaren som sjukskrev mig (jobbar som sjuksköterska så kan ju vara tungt). 
    Han sa till mig att vila! och lyssna på hur mycket kroppen orkar med.
    Har även lämnat urinprov för att vara på den säkra sidan, har dock inte fått svar på det annu.

    Förresten jag är ny här men bor i Fruängen bf den 20e Oktober, hoppas jag får hänga på.
  • Glimra2

    Välkommen fiano, så bra Millan att den blev beviljad. Själv har jag också mycket sammandragningar och idag gjorde de ont, men jag hade bara tänkt att jobba nästa v också, ska till bm imorgon , får se vad hon tycker. Är i v 36 nu, inte långt kvar. Hoppas ni alla mår bra

  • M i l l a n
    FiaNo skrev 2012-08-19 12:02:04 följande:
    Jag har haft precis samma problem som dig med sammandragningar som gjort ont. Fick tid hos läkaren som sjukskrev mig (jobbar som sjuksköterska så kan ju vara tungt).  Han sa till mig att vila! och lyssna på hur mycket kroppen orkar med. Har även lämnat urinprov för att vara på den säkra sidan, har dock inte fått svar på det annu. Förresten jag är ny här men bor i Fruängen bf den 20e Oktober, hoppas jag får hänga på.

    Välkommen Fiano! Vad skönt att du fick bli sjukskriven. Att jobba i vården är såklart tungt, så det är bra att du får vila nu. Jag har sjukanmält på jobbet. Var för jobbigt med att jobba med sammandragningar. Grav penningen börjar gälla den 26 aug för mig. Glimra2: Du har verkligen inte långt kvar. Men du har ändå orkat jobba såhär långt. Men om du har sammandragningar så borde du kanske börja trappa ner på jobbet och vila.
Svar på tråden Gravida kring Liljeholmen BF runt November