• Anonym (Nyfiken)

Tjejsex - orolig för sjukdomar

Jag ska ha sex med en kvinna för första gången och är supertaggad och längtar! Det är verkligen en dröm som ska uppfyllas, men jag oroar mig för könssjukdomar...

Hur har ni gjort? Alltså tjejer som har sex med tjejer

• Svar på tråden Tjejsex - orolig för sjukdomar
  • Anonym

Vad jag gjort? Ärligt talat? Inget. Och hittills har inget hänt, men jag har inte haft så många damer. 
    Ingen har heller föreslagit tex slicklapp. Men om du är orolig, undvik oralsex och att gnugga fittorna mot varandra i öppet läge eller vad jag skall kalla det. 

Hoppas det blir en minnesvärd dejt!

• Anonym (Nyfiken)

Ja, slicklapp känns ju något avtändande faktiskt... och att ha oralsex och att gnida fittorna mot varandra är ju liksom det jag ser fram emot mest. Svårt det dära... men när man tänker på de allvarligare sjukdomarna som t.ex. HIV, är det en stor risk att få det via tjejsex?

• Anonym

Du får ju inte hiv vid oralsex iaf...verkar den tjejen du ska träffa väldigt oärlig?? Annars kan man väl ta upp lite snyggt, när testade du dig senast!

Lycka till 

• Anonym (Nyfiken)

Nej, det borde inte vara några problem... bara jag som nojar, är orolig i min natur... och nej, tjejen verkar inte det minsta oärlig utan vi har fått en mycket bra och öppen relation. Så visst,  jag borde väl bara fråga henne, men vill inte såra heller.

Kändes bara skönt att få skriva ett inlägg här och få lite svar så jag kan lugna mig lite är nervös som attan nu, haha!

• J a d e d
    Anonym skrev 2012-04-23 21:52:17 följande:
    Du får ju inte hiv vid oralsex iaf...
    Öh jo.
    Jeddan
  • Anonym

Den grupp som har minst risk för HIV-överföring är väl just flator. 

Så det är väl snarare klamydia osv som är störst risk. Jag menar, de sjukdomar som allmänt sett är mest spridda i vårt land idag.  

• J a d e d
    Anonym skrev 2012-04-23 22:04:55 följande:
    Den grupp som har minst risk för HIV-överföring är väl just flator. 

Så det är väl snarare klamydia osv som är störst risk. Jag menar, de sjukdomar som allmänt sett är mest spridda i vårt land idag.  
    Du ska du säga det, och inget annat. Det är fullt möjligt att få även hiv via oralsex.
    Jeddan
  • lykantrophona

Generellt är det lägre risk för smitta vid tjejsex än med sex där män är inblandade. Men ett råd är att se till att inte dina naglar är vassa, och att du inte har några sår på händerna om ni ska pulla varandra etc. För HIV smittar lättare via blod än via vaginalt sekret. Klamydia kan smitta genom oralsex eller "saxning" om man har otur, men det är inte lika stor risk som vid penetrativ sex.

Sen är det smartaste nog ändå att fråga om hon testade sig nyligen. Har du testat dig själv förresten?

• Anonym (Nyfiken)

Tack för era inlägg. Jo, jag är testad för allt och är helt ren.

Svar på tråden Tjejsex - orolig för sjukdomar