Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Bröllop - Så otroligt sårad

Så trist att det blev så. Lustigt egentligen, om man nu vill ha ett bröllop med klädkod och allting så borde man känna till hur placeringen skall vara.

De som kan detta tänkte nog ett och annat "är de ovänner etc".

Man får ordna sitt bröllop precis som man vill, man behöver inte ha bordsplacering enligt vett och etikett-boken. Men man måste också vara medveten om vilka signaler man sänder ut.

De placerade er som vänner som inte stod så nära, men ändå måste bjudas, jag förstår att det känns väldigt trist.       

• sextiotalist
    Blöjor111111 skrev 2012-04-24 08:31:35 följande:
    Han tänkte säkert inte på det eftersom han var nervös inför bröllopet och man tänker inte klart den dagen.

Bordsplaceringen bör vara bestämd långt innan bröllopsdagen
  • sextiotalist
    Anonym (Syster) skrev 2012-04-24 08:40:22 följande:
    Vara i tid? Det var utomhus! Fanns platser till alla förutom kanske fem stycken. De övriga i familjen (inkl andra syskon) hade fått en plats tilldelad.

Jag vet väl att de inte har nån jävla skyldighet att sätta mig nära, men när alla andra i familjen satt precis brevid!? Har inte jag rätt att känna mig sårad då? 
    Självklart har du rätt att bli sårad, de har ju markerat, dels genom att inte ha en placering med resten av familjen vid vigseln och även placerat er längst bort, att de inte ser dig som brudgummens syster.

Jag tycker faktiskt du kan fråga om varför du inte räknades till resten av familjen. Säg att du blev ledsen och undrat om du hade gjort honom något, sagt något, som gjorde att han så tydligt på bröllopet visade att du inte var en del av hans barndomsfamilj. 
  • sextiotalist

Har förresten en fd kompis som säkert skulle göra exakt samma sak med hennes halvsyskon. Hon har ogillat sina halvsyskon sedan de föddes (hon var tonåring då och är en person som världen skall kretsa kring, rätt glad att det är en fd kompis), hon var en person som när hon sa halvsyskon så menade hon det negativa med ordet.

Men hon hade garanterat placerat dessa syskon längst bort och helst med pappans fru också.  

• sextiotalist
    Anonym skrev 2012-04-24 08:55:31 följande:
    Du säger lite emot dig själv... var vigseln utomhus ....ni var först där men alla sittplatser var paxade av alla andra?

Vi fattar att vid middagen var platserna utmärkta men inte vid själva vigseln.

Tagga ner lite, vi har inte heller suttit vid honörsbordet då våra syskon gift sig . Det var bara deras föräldrar samt tärnor. Jag har aldrig uppfattat att jag inte skulle räknas till familjen för det.

Vem tyckte du att du skulle ha puttat bort ifrån det bordet? Räkna och rita upp så ser du att det inte finns så jättemånga platser.Glad 
    Om man läser vad Ts skriver, så fanns det reserverade platser vid vigseln åt resten av familjen utom för henne och hennes man. 

Detta i kombination att Ts placerades med avlägsna släktingar som hon inte har gemensamt med, dessutom i barnhörnan.

Kan man vara tydligare mot sin syster "sorry, men vi bjöd dig endast för att du är min syster, men helst hade vi inte velat ha dig med" och har man inget otalt, såklart man blir sårad.

Hade det varit en historik av ovänskap så hade man kanske förstått det hela.

Sedan vet man inte, Ts bror har kanske gjort en klassresa och skämdes för systern och trodde inte att hon skulle uppföra sig. Men jag får inte det intrycket, mer än själva klassresan då.       
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2012-04-24 09:10:42 följande:
    Måste säga att det var väldigt märkligt att ha placering under själva vigseln.
    Och att de hade missat flera stycken.

Jag måste fråga igen ts gick du runt och läste på stolarna då du var där tidigt och inte fann ditt namn?

Alltså ute i trädgården? Allt låter märkligt och är det så så förstår jag, men jag vill ändå tro att det är ett missförstånd och att du ts är irriterad och TROR att allt ät värre än vad det är.

Hur gammal är du ts? 

Jag tror jag hade blivit precis lika sårad trots min betydligt högre ålder.

Man är inte dum, brudparet hade inte små vinkar, utan de viftade med hela handen att de inte ansåg att Ts tillhörde familjen.

Nu är jag äldre, men jag vetesjutton om jag inte hade vänt på klacken efter vigseln och åkt hem. Att bli offentligt (för det är det) utvisad från familjen är sårande. För det var exakt vad brudparet gjorde. De utvisade Ts offentligt från familjen.

Nu visst säkert inte alla gästerna om vem Ts var.      
  • sextiotalist
    Anonym (Syster) skrev 2012-04-24 09:36:38 följande:
    Jag har alltid kommit bra överens med henne.. Men min bror har alltid velat se sig som lite bättre och kan stöta bort folk helt som inte passar in i hans mall och de var väl inte så sålda på mitt val att flytta hemifrån tidigt och att jag inte gått klart skolan, så kan ha med det att göra.. 

Aha, den där systern som man skäms över. Ja, det var nog så, de bjöd dig för att du är hans syster, men skämdes för att du inte stämmer in i deras mall och ville inte visa att du var hans syster, utan en avlägsen släkting.

Pinsam bror skulle jag vilja säg 
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2012-04-24 10:18:39 följande:
    Om det inte hade ngn bra relation, om de bara ses ett par ggr på 2 år.  Bara för att man är blodsläkt så betyder inte de mer i en människas liv.

Och jag skrev även att om det var medvetet så var det inte ok, om de har bra relation i övrigt och de har de inte då ts troligtvis aldrig hade vetat om bröllopet innan  de var gifta om hon inte fått inbjudan.

Jag vet om en del som har syskon som de inte har ngn vidare kontakt med, det känns som mer en avlägsen släkting. 
    Hade jag ingen vidare kontakt med min mamma så hade inte hon fått sitta med på honörsbordet. Bara för att hon är min mamma(om hon hade typ misshandlat mig och varit vidrig). Jag spelar inga spel, utan kör på ärlighet.
    Och du behöver inte svära åt mig, du vet inte vilka inlägg som jag skrivit i övrigt.

Jag har som tur är väldigt god relation till min släkt, och skulle må väldigt dåligt om ngn mådde dåligt, Jag vill att alla ska må bra. Och skulle aldrig ha placerat min syster där. Bara om hon var ett riktigt psyko som jag egentligen inte hade velat ha med. 
    Oj, här bor vi så långt ifrån varandra, så två ggr per år är ofta.

Alla bor inte nära varandra så jag tycker inte alls det låter konstigt. Har många vänner med syskon utsrpridda över Sverige och världen som inte träffar sina syskon mer än kanske vartannat år   
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2012-04-24 10:32:17 följande:
    Haha ja så kan det gå, jag som är hemmakär, skulle aldrig kunna flytta på mig.

Men det är ju faktiskt så att relationen kan faktiskt vara bra även fast man ses sällan, allt kan vara just som igår om man har en bra relation.
    I andra relationer så kommer man aldrig varandra nära, och det som oftast fattas är just kommunikation.
    Och förståelse för varandra.
    Vi är en familj som flyttat till arbetena och alla har läst på olika orter i Sverige. Nej, vi är ingen hemortskära personer någon av oss.
  • sextiotalist
    Profeten skrev 2012-04-26 02:46:33 följande:
    För att föra en dialog med en man är sur/arg på är aldrig en normal väg och gå ?

Utan NEJ vi skapar en tråd i ett forum med massa andra bittra människor som antingen håller med (dom gillar vi) eller säger emot (dom är dumma i huvudet) och tror att våra problem löses där...

Seriöst hur jävla svårt kan ta det vara och vara lite rak och ärlig emot någon ??

Men för att svara på din fråga
    Hur hade ni upplevt det? 

Dåligt.

Fast ibland är det faktiskt rätt bra att anonymt kunna få ur sig de värsta frustationerna, man kan bolla tankar och sedan prata.

Jag köper inte alltid att man måste direktkommunicera när man är upprörd eller inte är redo. det är bra med kommunikation, absolut, men ibland måste man få lite distans för att kunna ta sig vidare.

Här finns flera som faktiskt fått stöd och hjälp och fått tips och råd hur de skall kommunicera, agera och även kanske fått upp ögonen på sitt eget sätt.    
Svar på tråden Bröllop - Så otroligt sårad