Anonym skrev 2012-04-24 08:55:31 följande:
Du säger lite emot dig själv... var vigseln utomhus ....ni var först där men alla sittplatser var paxade av alla andra?
Vi fattar att vid middagen var platserna utmärkta men inte vid själva vigseln.
Tagga ner lite, vi har inte heller suttit vid honörsbordet då våra syskon gift sig . Det var bara deras föräldrar samt tärnor. Jag har aldrig uppfattat att jag inte skulle räknas till familjen för det.
Vem tyckte du att du skulle ha puttat bort ifrån det bordet? Räkna och rita upp så ser du att det inte finns så jättemånga platser.
Om man läser vad Ts skriver, så fanns det reserverade platser vid vigseln åt resten av familjen utom för henne och hennes man.
Detta i kombination att Ts placerades med avlägsna släktingar som hon inte har gemensamt med, dessutom i barnhörnan.
Kan man vara tydligare mot sin syster "sorry, men vi bjöd dig endast för att du är min syster, men helst hade vi inte velat ha dig med" och har man inget otalt, såklart man blir sårad.
Hade det varit en historik av ovänskap så hade man kanske förstått det hela.
Sedan vet man inte, Ts bror har kanske gjort en klassresa och skämdes för systern och trodde inte att hon skulle uppföra sig. Men jag får inte det intrycket, mer än själva klassresan då.