Inlägg från: Anonym (fortfarande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fortfarande)

Bröllop - Så otroligt sårad

Oavsett om jag hade känt mig illa behandlad (och det hade jag, av vad jag kunnat utläsa om situationen här) hade jag inte tagit upp det på brudparets stora dag. Så där och då förstår jag att du inte sa nå't TS. Men det måste ju alltså ha gått mer än ett år sedan detta hände och du har fortfarande inte frågat din bror? Eller någon annan ur familjen hur de uppfattade situationen? Jag menar inte att man behöver bråka om saken, men nog bör man kunna komma med en uppriktig undran kring en konstig situation? Hellre än att gå och gräma sig och vara sårad över något som kanske har en naturlig förklaring (iaf för din bror och hans fru).

• Anonym (fortfarande)
    Anonym (Syster) skrev 2012-04-24 09:32:21 följande:
    Jag önskar att jag hade vågat, nu känns det så länge sen även om jag ännu tar illa vid mig när jag tänker på det. Det var liknande när deras förstfödde skulle döpas, som inte är alls så länge sen, så jag är väldigt säker på att det inte bara råkade bli så.. Överväger starkt att kapa med dem helt.
    Du skrev tidigare i tråden att din bror uttryckte att han var glad att du kom på bröllopet osv. Sa hans fru samma sak? Eller är det så att det bottnar i något med hans fru?
  • Anonym (fortfarande)
    puss skrev 2012-04-24 09:36:54 följande:
    mäh spela roll. man sätter inte sin syster längst bort på det där viset.
    Naturligtvis inte! Jag skrev väl heller inte att jag tyckte det var ok, jag försöker hitta förklaringar, inte ursäkter.
  • Anonym (fortfarande)
    sextiotalist skrev 2012-04-24 09:39:49 följande:
    Aha, den där systern som man skäms över. Ja, det var nog så, de bjöd dig för att du är hans syster, men skämdes för att du inte stämmer in i deras mall och ville inte visa att du var hans syster, utan en avlägsen släkting.

Pinsam bror skulle jag vilja säg 
    Håller med, låter som brodern man skäms över...
  • Anonym (fortfarande)
    puss skrev 2012-04-24 09:42:14 följande:
    förklaringar duger inte. gjort är gjort. inte ok oavsett.
    Ok, då är jag helt ute och cyklar när jag trodde att TS startade tråden för att hitta förklaringar... Det behöver inte vara en förklaring som TS är ok med men en förklaring till deras handlande.
  • Anonym (fortfarande)
    Anonym (Syster) skrev 2012-04-24 10:19:24 följande:
    Hade ni bjudit honom till erat bröllop om det var er bror som gjort så?
    Jag hade tagit upp frågan om hans bröllop (och kanske även dop som du skrev om) för att höra hur han ser på saken. Och så ingen tolkar in något nu, jag anser fortfarande inte att det han gjorde var ok, men hans förklaring kan ev. ge dig en ny vinkel.

Fast det är också lätt att sitta här för mig och säga att man ska söka samförstånd, jag agerar inte själv utifrån det varje gång...
  • Anonym (fortfarande)
    kattis1234 skrev 2012-04-24 12:05:16 följande:
    Och övriga gäster skall inte vara "först på kakfatet" och norpa attraktiva platser i kyrkan/utomhus whatever. Har man "klass" VET man att de som släktmässigt står nära sitter närmare brudparet. Det är inte först till kvarn i sådana sammanhang. Där avslöjar sig övriga gäster i fråga om vett och etikett.
    Det där funderade jag också på. Inte för att ta ansvaret från brodern, men hade jag varit bröllopsgäst och sett att bröllopsparets familjemedlemmar står längst bak utan sittplats hade jag SJÄLVKLART erbjudit min plats!!!
  • Anonym (fortfarande)
    Anonym (Syster) skrev 2012-04-24 12:34:25 följande:
    Hahaha, absolut inte. Det är inte det som var grejen. Jag är väldigt sårad ja för hur han betedde sig då och även gjort efteråt, nu funderar jag på hur vi ska göra inför vårat eget bröllop, därav ville jag veta om jag överreagerade eller om det var så illa som jag tyckte.
    Förstår att tankarna och känslorna hinner ikapp dig i det här läget. Jag skulle dock INTE svara med samma mynt. Skulle skämmas ihjäl framför de andra bröllopsgästerna att göra en så'n grej...
Svar på tråden Bröllop - Så otroligt sårad