• Linda1976

Hjälp mig med text till inbjudningskort! (bröllop)

Jag och sambon slår till och gifter oss i augusti. Det blir inget frackbröllop med 100 gäster, utan ett litet (25 pers ca) bröllop, där vigsel och middag sker på en av stadens lyxigare restauranger. Jag snubblar över mina formuleringar, och behöver åsikter från nån som inte omformulerat 10 ggr... Så, vad säger ni om denna text.

Nu gifter vi oss!

Kom och fira vår dag tillsammans med oss på X-restaurangen.
    Vigseln sker på XX kl XX.00 och därefter blir det bröllopsmiddag i XX-salen.

Klädsel: Kavaj

OSA: XX datum.

Varmt välkommen! 

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Svar på tråden Hjälp mig med text till inbjudningskort! (bröllop)
  • Din mamma

Och grattis! Kan knappt bärga mig till jag får se hur dina naglar ska se ut! (Ja, jag följer din blogg)

• Linda1976

Ja, inte en massa lull-lull... 

Kanske bara ska flika in datumet också

Eller skriva i rubriken "XX/8 gifter vi oss!" 

• Linda1976
    Din mamma skrev 2012-04-24 16:55:20 följande:
    Och grattis! Kan knappt bärga mig till jag får se hur dina naglar ska se ut! (Ja, jag följer din blogg)
    Å, tack. Nu blir jag alldeles rörd. 

Jag har börjat fundera faktiskt. Jag ska ha en svart rockabillyklänning med vita prickar och knallrosa brudbukett... så nånting åt rosa blir det nog.

Men marbling kanske känns för WT-tacky på ett bröllop. Kanske denna färgen, enbart.

http://2.bp.blogspot.com/_kFuwzpBqKcI/S7tZ-hoaeuI/AAAAAAAAE6I/QmLTaGPYRbU/s1600-h/I%20think%20in%20pink.jpg  OPI I think in pink. 

Eller en alldeles ljuvlig rosa marbling i 5-6 olika rosa nyanser... I-landsproblem, japp! 
  • Cisslan

Grattis!! Tycker texten var kanon! Ha det så kul med alla förberedelserna, jag älskade planerandet!!

• Din mamma

Ja, datumet kanske är en idé.

Rosa blir nog alldeles perfekt! Och marbling är ju aldrig fel heller. Tycker absolut inte det är WT, mer åt det eleganta håller isåfall! Fransk manikyr däremot, det har ju alla.

• Linda1976
    Din mamma skrev 2012-04-24 17:05:47 följande:
    Ja, datumet kanske är en idé.

Rosa blir nog alldeles perfekt! Och marbling är ju aldrig fel heller. Tycker absolut inte det är WT, mer åt det eleganta håller isåfall! Fransk manikyr däremot, det har ju alla.
    Ja, fransk manikyr känns Pamela Anderson 1993
  • Seven Costanza

Grattis!

Några kommentarer:
    * Glöm inte skriva ut tydligt om det är så att bröllopet ska vara barnfritt, googla efter trevliga formuleringar.
    * Jag antar att ni bjuder på mat men med tanke på att det är på restaurang kanske någon ändå blir osäker på ifall de förväntas betala sin egen mat, då kan formuleringen "därefter bjuder vi till bröllopsmiddag i XX-salen"  vara bättre. Om de ska betala själv måste ni skriva det tydligt.
    * Skriv ut till vem de ska OSA, nr/mejladress. Har ni toastmaster (dvs vill ni ha tal på middagen?) så bör ni skriva på inbjudan vem som är toastmaster och kontaktuppgifter, så att den som vill hålla tal kan anmäla sig.
    * Skriv på kuvertet eller på inbjudan namn på samtliga som är inbjudna, så slipper ni några frågor om den och dens flickvän/pojkvän/sambo är bjuden. Även de som varit ett par länge men där man är närmre vän med endast den ena kan tveka på detta och höra av sig och fråga, därför skrev vi ut namnen på inbjudan. Åtminstone slipper ni frågor från de som ni faktiskt tänkt bjuda respektiven till, det kan ju dock alltid hända att någon hör av sig och undrar om någon icke-inbjuden purfärsk respektive är medräknad.

Lycka till!

• Linda1976

Tack för engagemanget!  

* Glöm inte skriva ut tydligt om det är så att bröllopet ska vara barnfritt, googla efter trevliga formuleringar.
    Det är endast min bästa kompis som har småkids, och hon har redan ordnat barnvakt.

* Jag antar att ni bjuder på mat men med tanke på att det är på restaurang kanske någon ändå blir osäker på ifall de förväntas betala sin egen mat, då kan formuleringen "därefter bjuder vi till bröllopsmiddag i XX-salen"  vara bättre. Om de ska betala själv måste ni skriva det tydligt. 
    BJUDER - ja, det ska jag skriva istället, även om alla vet att det är bjudning. Ser trevligare ut!

* Skriv ut till vem de ska OSA, nr/mejladress. Har ni toastmaster (dvs vill ni ha tal på middagen?
    Japp!

) så bör ni skriva på inbjudan vem som är toastmaster och kontaktuppgifter, så att den som vill hålla tal kan anmäla sig. Det har vi ingen, eftersom det mer är en familjemiddag än ett stiff bröllop... 

* Skriv på kuvertet eller på inbjudan namn på samtliga som är inbjudna, så slipper ni några frågor om den och dens flickvän/pojkvän/sambo är bjuden. Även de som varit ett par länge men där man är närmre vän med endast den ena kan tveka på detta och höra av sig och fråga, därför skrev vi ut namnen på inbjudan. Åtminstone slipper ni frågor från de som ni faktiskt tänkt bjuda respektiven till, det kan ju dock alltid hända att någon hör av sig och undrar om någon icke-inbjuden purfärsk respektive är medräknad.

Det är såpass nära familj/vänner som kommer, att alla vet att de ska komma. Inbjudan är mer en officiell bekräftelse på det alla redan vet, men visst har du rätt - det gäller att vara übertydlig.

Tacktack för all input! 

• Seven Costanza
    Linda1976 skrev 2012-04-24 17:21:41 följande:
    Tacktack för all input! 
    Varsågod - just det här med tydlighet blir ju viktigare om man skickar ut inbjudningar som en överraskning, vi gjorde det och är bland de första i vår krets som gifter sig så det skulle inte förvåna mig om folk blivit osäkra annars på om respektive var bjuden eller inte. Vi gjorde våra inbjudningar själva och skrev olika varianter "hjärtligt välkommen namn" resp. "hjärtligt välkomna namn + namn/familjen NN" beroende på om kortet var till en eller flera personer. Vi har fått fina kommentarer om att det var personligt och trevligt med namn på korten, så det tipsar jag ändå om även om de vet vilka som är bjudna  .
  • Peachpie

Glöm inte datumet
     I övrigt är det en bra inbjudan!  Så härligt med bröllop!
    Grattis förresten, det är underbart att gifta sig

Svar på tråden Hjälp mig med text till inbjudningskort! (bröllop)