• vemodeni88

Önskas tips på parfymfri bodylotion och duschkräm som inte luktar sjukhus!!!

Skulle behöva lite tips på parfymfria bodylotions/krämer och duschkrämer som inte luktar sjukhus. har köpt eucerins duschlotion och den luktar  sjukhus/desinficering :/  

har visat sig att jag på senare tid blivit känslig mot duschkrämer/vanliga krämer som innehåller parfym och får kliande hud (ej mot schampo, tvättmedel eller vanlig sprayparfym!) utan bara mot krämer. någon som vet varför just krämer?

• Svar på tråden Önskas tips på parfymfri bodylotion och duschkräm som inte luktar sjukhus!!!
  • vemodeni88

och även solskyddskräm för kropp och en för ansiktet :)

• Jeena

Lactacyd duschcreme luktar absolut ingenting.. är jättemild men känns som "vanlig" duschcreme.

• vemodeni88

Fast finns det inte något som luktar gott men är parfymfritt, typ kokos av kokosolja? har inte bodyshop något?

• Anonym

Häll in en egen olja som luktar gott om du tål den!

• önskarhoppaslängtar

Jag skulle kunna tänka mig att anledningen till att du reagerar på parfymerade krämer men inte schampo med parfym beror på att du sköljer av parfymen i schampot när du duschar men krämens parfym stannar på kroppen eftersom du inte sköljer dig efter insmörjning. Frågan är om effekten inte blir densamma om du blandar i en naturligt parfymerad olja i en parfymfri kräm som om krämen varit parfymerad från början. Men det är ju aldrig farligt att prova sig fram... Lycka till!

• vemodeni88

ja det har du nog i rätt i men häromdagen tvättade jag mig med "palmolive milk & honey" och då reagerade huden och jag fick röda märken och kliande hud! det brukar till exempel inte hända med andra olika duschkrämer som är parfymerade. vet inte varför just den? 

• vemodeni88

kan det vara så att jag inte är parfymallergiker utan allergisk mot något av konserveringsämnena som finns i krämer/duschkrämer?

för jag kan spruta vanlig parfym (tex. gucci) utan att få utslag eller bli röd. men handkrämer, kroppskrämer och duschkrämer går ej (typ palmolive, dove) 

Svar på tråden Önskas tips på parfymfri bodylotion och duschkräm som inte luktar sjukhus!!!