• brott

knorr nizza?!

Hej, har tittat lite på en vagn som heter knorr nizza,
    någon som har en sådan?
    Vad tycker ni om den?
    Har bara sett en på bild, och har fått intrycket av att den är lite plastig men det kanske inte stämmer?!

tack på förhand
    /siri

• Svar på tråden knorr nizza?!
  • miafelix

har haft är en bra vagn men liginsatsen är trång....

• Totinona

Jag har den (finns bild i mitt krypin) och jag är supernöjd! Det som är negativt med den är, precis som miafelix säger, att insatsen är trång. Jag fick sluta med den när Wilma var tre månader- men å andra sidan kan man använda åkpåsen och det går lika bra. Varukorgen undertill är också lite "meckig" att använda.

Vi är annars nöjda med vagnen då det är en lätt vagn att använda i övrigt!
    Fråga gärna om du undrar över något.
    /Lina

• Erika

jag hade en förut o tyckte den var toppen.

Min sufflet knarrade rätt mycket när jag skulle fälla upp eller ner den det var det enda negativa med min. jag sålde min nyligen då vi snart ska köpa syskonvagn, men det var väldigt många som ringde på annonsen så den verkar vara populär.

Den fick ju bäst i test av råd o rön.

• EmelieW

vi hade en innan men sålde den tyvärr då vi skulle ha ett barn till och trodde vi behövde en syskonvagn.
    de är den bästa vagnen jag någonsin haft snygg desing o väldigt skön att köra.

• brott

Verkar som en hel del tycker det är en bra vagn, ska nog kika närmare på den
    vad betalde ni för era vagnar?

• menförhelvete

Fin vagn, men väldigt trång. Har man en tjock overall på sin bebis ryms hon inte att vända sig, och nu har jag en 6 månaders som är liten till växten. Så det måste vara riktigt jobbigt om man har ett storväxt barn. Vi fick ta bort ligginsatsen rätt fort, annars skulle det inte gå alls..

Men fin, smidig att lyfta är den.. Smal när man ska köra på trånga ställen, tex mellan hyllor i affärer osv.

• menförhelvete

Tycker som tihilina att varukorgen är knepig. Väldigt projekt att få dit grejerna..

• MayaS

Har inte fått min än men beställde den från tysklande www.kidsroom.de för ca 2750 Sek.. inkl. frakt, bankavgifter mm

• sunce

Ja, varukorgen är jobbig, jag har inte använt liggdelen men annars är vagnen kanon bra.
    Billig oxå, jag beställde från kidsrrom.

• mian75

Är också väldigt nöjd med vår Knorr Nizza. Har använt den i tre månader nu. Lätt och smidig vagn. Ligginsatsen börjar i och för sig bli lite trång till lillkillen när han har sin fleeceoverall på sig men så väger han ju 7,5 kg och är 66,5 cm lång.

Varukorgen kan, som en del säger, vara lite meckig att få i saker i men å andra sidan så ligger sakerna kvar när man t ex ska i och ur en buss eller upp för något trappsteg eller liknande.

Beställde vagnen från www.kidsroom.de. Kostade ca 3000 kr att få hem (inkl. ett regnskydd som vi också beställde). Har en bild på vagnen i galleriet om du är nyfiken.

• brott

hej,
    tänke bara fråga om 2995:- är ett bra pris för Knorr Nizza?

• versan

Tjena Brott!
    Bra pris är det! Barnen hus säljer den för det just nu.
    Kan bara rekomendera den men som dom andra sagt så är den skön att köra.
    men lite för liten insats men det går att fixa
    och lite mecklig att lägga varor under men annars så är den suverän.
    Den har:
    Höjbara handtag.
    Lufthjul som gör det lätt att köra både på sommaren & vintern.
    man kan vända på vagnen med ett lätt handgrepp om man vill växla mellan att ha babyn framåtvänd eller bakåt mot dig.
    bra med reflexband runt om.
    och små förvaringsfickor som man kan lägga div grejer i.
    en kika in lucka på taket.m,m...

• brott

versan :
    ja precis såg att de kostade 2995:- på barnens hus, tänkte åka och klämma och känna på en, och kanske (antagligen) slå till på en sådan

• Heranell

Funderade på en sån, men tyckte att korgen under verkade knasig. Sen var det så stum fjädring. Vi köpte en Eurobaby, som vi (kors i taket!) fortfarande är nöjda med... jag vet att många varit/är missnöjda med dom. Det enda jag ångrar ibland är att vi köpte vagn med hårdlift, det blir tungt att bära, men nu ser jag ju att många verkar tycka att mjuklift blir trångt istället.

Svar på tråden knorr nizza?!