katalysator skrev 2012-04-25 09:40:51 följande:
Hur länge ska ni vara i Stockholm och kan det vara vilka förslag som helst eller har ni en strikt budget? Är han en livlig kille som gillar fart och fläng, eller mer att han vill upptäcka och titta på saker?
det ska helst vara lite gemytligt och lyxigt, men inte svindyrt heller förstås ;) Min son gillar att hitta på saker och titta på saker (djur älskar han) så det blir Universeum och Liseberg helt klart!
Men han gillar också att se/testa hur olika saker fungerar så ett visst teknikintresse har han fått redan! Något i den stilen, finns det i Gbg?
Linda1976 skrev 2012-04-25 09:51:08 följande:
Har ni några prisreferenser?
Stockholm har jag ingen koll på, men Göteborg:
Nya Posthotellet (vid centralen)
Novotel vid Klippans naturreservat (bortanför Tysklandsterminalen)
Elite plaza, V Hamngatan
Standardgrejerna att inte missa är ju Liseberg och Universeum.
Annars tycker jag att det är mysig att ta en skärgårdsbåt ut till nån ö (ni åker på samma biljett som en vanlig spårvagn/bussbiljett inom stadsgränsen)
Naturhistoriska (vid Linnéplatsen).
Jättelekplatsen Plikta (konstigt namn) i Slottsskogen (också hållplats Linnéplatsen). Nyrenoverad för massa miljoner. I Slottskogen finns ju även alla djur som man denna säsong åter får klappa.
Sjöfartsmuséet.
Götheborg, som ligger nere i hamnen.
Håller med dig, Slottskogen ska vi åka till... menar du att dom har en jättelekpark där? Har dom något specifikt där? ;)
Sedan tipset om att ta en båt ut till en skärgårdsö var ju toppen! Tusen tack för det! ;)
Fler förslag tas gärna emot!!!