• Anonym (mamma)

vad bestäms under muntliga förberedelser?

jag undrar om något bestäms under muntliga förberedelserna eller vad som händer där? när d fattas

• Svar på tråden vad bestäms under muntliga förberedelser?
  • Kjell2
    Anonym (mamma) skrev 2012-04-25 11:06:45 följande:
    jag undrar om något bestäms under muntliga förberedelserna eller vad som händer där? när d fattas

Den som driver processen, och beslutar om den, under förhandlingen är domaren.
  • Anonym (mamma)

denna tråden blev kluddig. Jag undrar OM det fattas ett beslut. Jag förstår att domaren håller i det hela. Men när fattas det intermististka (eller vad det heter) beslutet?

Kjell2 skrev 2012-04-25 11:10:51 följande:

Den som driver processen, och beslutar om den, under förhandlingen är domaren.
  • Anonym (insatt)

Ja, det kan fattas interimistiska beslut vid en muntlig förhandling, men bara om endera parten yrkar på det ....

• Kjell2
    Anonym (mamma) skrev 2012-04-25 11:28:06 följande:
    denna tråden blev kluddig. Jag undrar OM det fattas ett beslut. Jag förstår att domaren håller i det hela. Men när fattas det intermististka (eller vad det heter) beslutet?

Mer eller mindre direkt (samma dag). Under förutsättning att någon av parterna har yrkat på ett interremistiskt beslut och nödvändigt underlag finns.

Sjäva beslutat fattas av domaren.
  • Anonym (mamma)
    Kjell2 skrev 2012-04-25 11:31:51 följande:

Mer eller mindre direkt (samma dag). Under förutsättning att någon av parterna har yrkat på ett interremistiskt beslut och nödvändigt underlag finns.

Sjäva beslutat fattas av domaren.

nödvändigt underlag? vad innebär det?
  • Kjell2
    Anonym (mamma) skrev 2012-04-25 11:35:23 följande:

nödvändigt underlag? vad innebär det?

Har inte 100% koll men i all fall inlagor från parterna och sen tror jag soc ska komma med ett snabbyttrande. Iofs inte något krav på svar från svarande part.
  • Anonym (mamma)
    Kjell2 skrev 2012-04-25 11:38:43 följande:

Har inte 100% koll men i all fall inlagor från parterna och sen tror jag soc ska komma med ett snabbyttrande. Iofs inte något krav på svar från svarande part.

jag borde kanske bara ge mig...
  • Kjell2
    Anonym (mamma) skrev 2012-04-25 11:44:40 följande:

jag borde kanske bara ge mig...
    Varför det? Hur kom du fram till den slutsattsen? Vad säger ditt ombud?
  • Anonym (mamma)

lång historia, orkar inte dra den... Men jag är så rädd

• Kjell2
    Anonym (mamma) skrev 2012-04-25 11:48:25 följande:

lång historia, orkar inte dra den... Men jag är så rädd

För vad? Är du så pass rädd för vad domaren kan besluta att du ger dig till 100% till motparten?

Ett domslut kan ibland få den effekten att motparten lugnar sig lite när han upptäcker att det finns fast motstånd.
Svar på tråden vad bestäms under muntliga förberedelser?