Kan man göra så? Snabba svar tack!
Jag har ett akvarium med två papegojfiskar. Igår fick jag ytterligare fiskar i form av guldfiskar. Tyvärr är inte dessa stora alls. Den minsta är 2 centimeter och den största 4 centimeter. Det tog ungefär 3 sekunder efter ikoppningen etc innan ena papegojfisken var på en av guldfiskarna. Papegojfiskarna är ungefär 10 cm. Måste tillägga att vi trodde att guldfiskarna skulle vara större än vad de nu var.
Vi har märkt att papegojfiskarna är VÄLDIGT roviga, och är på varandra på ett elakt sätt. De åt även upp två av fyra nyinköpta fiskar. Men de fick vi tillbaka pengarna för eftersom djuraffären sagt att det skulle gå bra att ha dem tillsammans.
Inte nog med det. Papegojfiskarna gömmer sig i grottor hela tiden, och kommer inte ens ut för att äta. När de väl är ute ur grottorna så simmar de snabbt in igen vid minsta rörelse utanför akvariet. Väldigt tråkiga fiskar alltså.
Nu, till min fråga. Kan jag ringa djuraffären och be dem ta tillbaka papegojfiskarna? Eller är det bara dumt? Vi känner att det är tråkigt att vi inte kan ha fler fiskar än dessa två, och vi vill ju gärna ha fler! Och vi tänker absolut inte döda dem. Det gör man ju bara inte. Tror ni man kan be om att få byta in dem mot några andra fiskar?
Tacksam för svar.