ett lungt barn och ett vilt?
Ni tvåbarnsföräldrar, jag undrar, är det som myten säger att man brukar få ett lugnt barn samt ett vilt barn?:) Är lite orolig att nr två ska bli lika vilt som ettan..;)
Ni tvåbarnsföräldrar, jag undrar, är det som myten säger att man brukar få ett lugnt barn samt ett vilt barn?:) Är lite orolig att nr två ska bli lika vilt som ettan..;)
Haha, jag hade samma farhåga men nr 2 är hur lugn som helst. Han verkar ha ett helt annat temperament än sin storasyster, tack och lov ;)
Första barnet är lugn som en filbunke nästan lite rädd för en del saker som andra barn i hans ålder tycker är kul han är 5 år snart.
Andra barnet lika lugnt det men lite mer nyfiken av sig fast blyg inför andra hon är 1½ år snart.
Mina har olika pappor, men för mig stämmer det.
Ettan - Son med ADHD med mycket hyperaktivitet
Tvåan - Dotter som är lugnet själv, kan sitta själv på sitt rum i en timme med böcker.
Nu väntar jag Trean och Fyran, får se om det blir en av var igen
Första sonen är vild och har ett humör som liknar ingenting. Lillebror är en ängel. Så lätt att ha att göra med och hur cool som helst.
Har två lugna barn. Eller vad menas med lugn egentligen? De kan också bli upptrissade, men de är lätt att hålla koll på och normalt lugna i mina ögon. Får se hur trean blir.
Hahaha! Jag undrar samma sak. Jag kommer få ha koppel på dem när jag är ensam med barnen i så fall. Fast man lär sig nog. Jag tror att barn har olika personligheter redan i magen. Ettan blev arg när vi spelade "fel" musik bland annat, och hade bråttom ut i vecka 37. Tvåan tar god tid på sig att bakas färdigt (okej tre dagar kvar till bf men det känns lääääänge)... sparkar lite lagom och visar inte känslor på samma starka sätt ;) Fast blir det en vilde så har jag två galna älsklingar som får mig att åldras i förtid!
tack för era svar :P
just med hyperaktiv här menar jag typ...adhd varning. har själv x antal ggr funderat på om vårt barn har någon diagnos. Dock så har det lugnat sig ite på sista tiden, men jag vill inte ropa hej än:P
Har en supervild dotter, hon var vild i magen redan. Kunde i princip inte sitta i knät mellan 3 månaders ålder till hon blev 2,5 för att hon alltid måste vara igång. Sonen som ska komma ut i nästa vecka är mycket lugnare i magen så jag hoppas han blir lugnare utanför också. Både jag och sambon var väldigt vilda som barn så det känns som att vi har lite taskiga gener angående det att föra vidare...
hm. den myten har jag inte hört på två syskon som är enlingar tidigare, men med tvillingar däremot =) Där det i vissa kulturer är att tvåan är djävulens avkomma osv osv. en ond och en god..
Och vet ni vad. Mina tvillingpojkar är det en som är lugn och en som är sjövild! =D
Mina pojkar är totalt olika! Ettan har alltid varit vild och galen. Extremt aktiv, envis och fruktansvärt humör. Alla adhd-symtom men är inte utredd ännu. Lillebror är tvärtom, lugn, testar inte gränser hela tiden, lätt att ha med överallt. Han är som de flesta barn, som när man tänker sig hur det är att ha barn innan man får sin bebis, han följer mallen liksom Ettan är allt-eller-inget, svart-eller-vitt och tvåan flyter med, passar in överallt, alltid glad! Väldigt roligt att ha barn som är så olika.