• aysn

DHL freight - hur får jag mitt paket??

Har väntat på ett paket som legat hos DHL i 2 veckor. Kan ej vara hemma de två timmarna som de anger (mitt på dagen) och har ingen granne som jag kan be ta emot paketet. Jag ringde och då fixade de en fullmakt som jag skrev på och skickade med posten. Har väntat en vecka.... nu säger de att den inte kommit fram än. Tänker inte hålla på och skicka en massa fullmakter till dem, jag har ju redan betalat för frakten. Dessutom var de väldigt otrevliga på telefonen. Det borde väl inte vara så ovanligt att folk inte kan vara hemma och vänta på leverans mitt på dagen?!

• Svar på tråden DHL freight - hur får jag mitt paket??
  • Alecto

När jag väntade på paket med dhl skickade de paketet till vår paketutlämning via posten så jag fick en avi av posten istället - kolla om det går att göra så?

• 20120419

När jag ej kunnat ta emot leveranser pga att jag ej var tillgänglig så åkte jag och hämtade på DHLs lager.

Stöd gärna Downföreningen. Alla har en åsikt.
  • Fia 28

Nu minns jag inte om det var DHL eller nån annan firma. Iaf fick jag tips när jag ringde om att klistra fast fullmakten på dörren så de ser den direkt och inte behöver vänta på att den kommer på posten.

• Fia 28

Beror ju förståss lite hur du bor!!

Fia 28 skrev 2012-04-25 14:21:11 följande:
    Nu minns jag inte om det var DHL eller nån annan firma. Iaf fick jag tips när jag ringde om att klistra fast fullmakten på dörren så de ser den direkt och inte behöver vänta på att den kommer på posten.
  • Nyfikna72

Det är skillnad på olika paket. Är det inrikes och skickat som vanligt paket typ företagspaket så är det så det fungerar. Då måste man vara hemma eller så hämta det på terminal. Att det krånglar beror nog mest på att det blir avigt med privata paket i den normala körningen. DHL har ju numera sin servicepoint som är deras tjänst för privata paket och då får man ju hämta det hos närmaste ombud typ nån butik. Men detta kanske handlar om nåt större?

Svar på tråden DHL freight - hur får jag mitt paket??