Har du någon gång förfalskat en namnunderskrift?
Frågan uppstod. Har du någon gång i livet förfalskat en namnunderskrift? I så fall, i vilket sammanhang?
Frågan uppstod. Har du någon gång i livet förfalskat en namnunderskrift? I så fall, i vilket sammanhang?
nej de har jag inte.
Men däremot har jag skrivit under en annans underskrift, med den personens medgivande.
Nej, aldrig - har aldrig haft det behovet.
Ja. Min mammas när jag var sju och inte ville att hon skulle få läsa lappen om något dumt jag hade hittat på i skolan. Fröken krävde att få tillbaka lappen med mammas underskrift så jag förfalskade den. Och åkte fast.
Ja,mina föräldrars när jag glömt uppvisa loggboken från skolan några gånger. Glömt eller undvikit...läraren hade ofta synpunkter hon ville meddela mina päron.
Ja min man och mina föräldrars. Det har handlat om grov ekonomisk brottslighet.
Nej, jag skojar. Det har varit lägen då jag ska hjälpa dem med ngt (typ hämta ut paket eller liknande) och de inte varit närvarande för att själva skriva på.
Ja, min sambos och min systers.
Glömde sammanhanget; när det rörde sig om min sambo har det handlat om lappar till förskolan, när det var min systers underskrift kommer jag inte ihåg. Var mina föräldrar som behövde den till något, hon var bortrest och min handstil liknande hennes mest.
Jag har förfalskat mammas en gång på en lapp om friluftsdag på skolan. Jag hade helt enkelt glömt att ta hem den och få den påskriven i tid. Sen förfalskade jag en kompis mammas underskrift när vi skrev en lapp som gjorde att vi fick köpa mellanöl på Konsum som fjortonåringar. Jag fattar fortfarande varken att vi var så djärva att vi ens kom på tanken, eller att den dumma kassörskan lät oss köpa ut!
Nej det har jag verkligen inte gjort.
Ja. Dels som tonåring när jag skrev under lappar om frånvaro min mamma skulle ha skrivit på, och säkert flera gånger då jag helt enkelt glömt ge henne lapp om friluftsdag etc också.
Och så dels min mans ifall han glömt skriva på någon lapp till dagis eller sådär också.