• Anonym (Nervös)

För nervös för att gå till RFSL

Precis som titeln säger är jag för nervös för att våga gå till "mitt" RFSLs Öppen Onsdag (Stockholm/Öst) - jag lyckades äntligen ta mod till mig och gå med, men jag känner inga inom de kretsarna och att gå dit själv får mig nästan att kallsvettas, vilket är lite pinsamt nu när jag är 20 fyllda. Är det någon som varit där? Gått själv/med andra? Hur var stämningen? Hur är folket? Går det att gå dit själv, eller blir man helt utfryst..?

*nervös nykomling*

• Svar på tråden För nervös för att gå till RFSL
  • Anonym (förstående)
    Anonym (Nervös) skrev 2012-04-25 15:26:32 följande:
    Precis som titeln säger är jag för nervös för att våga gå till "mitt" RFSLs Öppen Onsdag (Stockholm/Öst) - jag lyckades äntligen ta mod till mig och gå med, men jag känner inga inom de kretsarna och att gå dit själv får mig nästan att kallsvettas, vilket är lite pinsamt nu när jag är 20 fyllda. Är det någon som varit där? Gått själv/med andra? Hur var stämningen? Hur är folket? Går det att gå dit själv, eller blir man helt utfryst..?

*nervös nykomling*

Förstår din oro! Men du är stark att du ens tänker tanken! Jag har inte ens vågat att "komma ut" ännu, och jag är inte helt säker än med min läggning. Jag tror att du kommer att trivas något enormt, de flesta homo-personerna är gör snälla och välkomnande, dock har jag bara träffat någon enstaka.

:)
  • CeciliaMaria82

Själv skulle jag gärna gå till ett sånt ställe bara för att få såna vänner! De jag träffat hittills som gillat någon av samma kön öppet har varit underbara!
    Kör på, vad är det värsta som kan hända, du känner dig utanför?! Äsch, ta dig i kragen och komiväg

• Anonym (Nervös)

Tack för svaren :) Jo, jag tror själv att de säkert kommer att vara snälla, men frågan är hur lätt det är att komma in i communityt - när man väl är där är det säkert jättebra.

Anonym (förstående): Att komma ut för sig själv är ju det första steget, men att komma ut till andra är inte ett sprinterlopp, utan ett maraton. Gör det när du känner att du kan - bara att fundera över din läggning är modigt av dig!

CeciliaMaria: Jag har stött på lite homo-/bifolk som varit trevliga, och att få vänner är min främsta anledning att vilja gå dit. Jag har försökt "ta mig i kragen" ett tag nu, funderade på att gå på RFSLs 40-års fest, men jag ville prata med någon som själv varit där först... får se hur det går...

• CeciliaMaria82

Finns väl någon typ av forum på qx hemsida där du kan fråga dessa frågor och säkerligen få bra många fler svar

• Anonym (förstående)

Tänkte pricis detta, gå in på QX.se och fråga "danskadasenibordet" han ger mkt bra svar! :D

• radwanska
    Anonym (förstående) skrev 2012-04-26 18:18:00 följande:
    Tänkte pricis detta, gå in på QX.se och fråga "danskadasenibordet" han ger mkt bra svar! :D
    DASKA dasen, inte danska Flört
  • Anonym (förstående)
    radwanska skrev 2012-04-26 19:04:01 följande:
    DASKA dasen, inte danska 

Jag är halvdask (dansk) ;)
  • lykantrophona

Jag har aldrig varit på mer "vuxna" RFSL-aktivteter. Jag har varit på Egalia (ungdomsgård), men nu är jag för gammal. Sen jag har ju varit på Pride, men mest för att lyssna på föredrag.

Du kan gå dit, vad är det värsta som kan hända? Ifall du inte trivs så behöver du ju inte gå dit igen.

• TeamRocket
    Anonym (Nervös) skrev 2012-04-25 15:26:32 följande:

*nervös nykomling*
    Jättebra att du tagit steget och gott med i RFSL!

www.qx.se är Sveriges största gaycomunity och där finns alla möjliga människor med olika sorters erfarenheter så det tycker jag är en bra start om du vill komma in i comunityt, då kan du också hitta andra personer i din ålder och i din stad som är gay vilket kan underlätta lite.

Sen kan jag också säga att det är nog en del i din omgivning som faktiskt också är gay men som inte gott ut med det heller. 

Gå till RFSL, själv eller med en vän och kolla av stämningen!!

Har du några andra tankar eller funderingar får du gärna prata med mig. Jag är snart 25 och kom ut som flata när jag var 16. En mycket intressant resa.
Svar på tråden För nervös för att gå till RFSL