Hjälp, jag har blivit en fet gris!!!
Jag ställde mig på vågen i dag och trodde inte mina ögon, 170 cm lång och 85 kg! Usch! Visst hade jag en aning om att jag gått upp en del men inte så här mycket. Nu känner jag mig både arg och besviken som låtit det gå så långt och verkligen haft noll koll på vikten.Efter mitt barn som jag fick för åtta år sen vägde jag 57 kg, på dessa år har jag alltså gått upp 28 kg. Hur sjutton kan man gå upp så mycket utan att märka något?
Nu har jag i alla fall inhandlat en crosstrainer som tillsammans med promenader och så småningom löpning och styrketräning ska hjälpa mig att gå ner alla kilon igen. Jag tränade mycket förut både innan och efter barnet men med all stress i vardagen så har träningen på något vis smygprioriterats bort, jag vet att det är fel men när det är mycket att göra så verkar det som jag det första jag gör prioriterar bort mina behov, men nu får det vara slut med det!
Jag känner att jag har för lite idéer om vad som är nyttig och bra mat, skulle behöva lite hjälp med att utöka den lilla lista jag använder mig av. Vad äter ni som är noga med träning, mat, näringsinnehåll och kalorier? Jag har märkt att jag reagerar negativt på mycket kolhydrater och tror det kan ha något att göra med att jag har hypothyriodea så därför vill jag hålla ner kolhydratintaget till det nödvändigaste bara.