Inlägg från: Snöbollskrig |Visa alla inlägg
  • Snöbollskrig

Hjälp! Kryp i badrummet - vad är detta för något?

Silver fiskar är väll typ Grå/silvriga??

• Snöbollskrig

SÅg nu att det kan  nog endå vara en silverfisk...inte omöjligt Obestämd

• Snöbollskrig

Nej det är nog en pälsängel ^^,

• Snöbollskrig

Pälsänglar äter ju typ hår och tyg. Jag har några jag hittar här hemma ibland. Men ändå städar jag alltså STOR städar,  att skura golv osv en gång i veckan... dom kommer endå? Inte många alltså men ibland kan man se en liten skalbagge eller en sån liten sak.... så äckligt!! Vi bor i hyreshus, borde vi ringa dom?

• Snöbollskrig
    Jättekul skrev 2012-04-25 18:43:24 följande:
    De brukar flytta från grannen in till mig. Inget att göra mer än gå igenom garderoberna då och då. Jag har tejpat inbyggda garderober dvs nere vid springorna. Pälsängrar hatar cederträolja. Man kan lägga det på lite bomull i garderoberna men då luktar det. Jag brukar ha lite parfym på en bomullstuss. De försvinner då också.

Städa regelbundet. Dammsug alla lister runt om i lägenheten så att äggen försvinner. Plocka ut allt ur garderober och byrålådor och torka med trasa efter att du dammsugit. skaka alla kläder och lägg in dem igen. De är helt ofarliga. 
    Men jag gör det det är jätte städat här hemma. Som sagt skurar golven en gång i veckan och dammsuger ca 2 gånger och damtorkar överallt en gång i veckan. Dock inte i garderoberna...
  • Snöbollskrig
    Josephine88 skrev 2012-04-25 18:47:43 följande:
    Åh fy fan vilket jobb man verkar ha framför sig... 
    Eller hur ^^,
  • Snöbollskrig

Ja, kanske bäst men man har ju inte råd att dammsuga så en gång i veckan och slänga dammsugarpåsarna varje gång. Dom är ju skit dyra ^^,

• Snöbollskrig
    Jättekul skrev 2012-04-25 19:04:13 följande:
    Ett tips är att lägga dammsugarpåsen i en soppåse. Knyt om och släng in den i frysen i en vecka. Då dör alla ägg och pälsängrar. Ta ut den, tina och fortsätt dammsuga. Upprepa proceduren.

Jag tror inte äggen försvinner från golvlisterna om man inte kör med dammsugaren. 
    Smart!! =)
Svar på tråden Hjälp! Kryp i badrummet - vad är detta för något?