• Lilla Grodan

Pergotime

Jag och min man påbörjade utredning i mars och idag var jag på läkarbesök där läkaren konstaterade att man inte hittat något "fel" på varken mig eller min man. Jag har regelbunden mens och proverna visade tydligt att jag har ägglossning. Ändå skrev han ut Pergotime till mig. Nu börjar jag fundera på varför... Vad är vitsen när de konstaterat att jag har ägglossning? Kan det vara för att de inte gör mer för oss inom landstinget (vi har en dotter sedan innan), kanske ett sätt för honom att "bli av med mig"...

Är det någon annan som fått Pergotime utskrivet trots regelbundna, tydliga ägglossningar?

• Svar på tråden Pergotime
  • Lilla Grodan

Läkaren sade ingenting om någon fortsatt kontakt utan jag fick bara detta utskrivet plus att jag själv kunde ringa för att boka tid för spolning om det är så att vi vill gå vidare privat för fortsatt behandling.
    Jag är helt okunnig om Pergotime, innebär det alltså att fler ägg kan släppas samtidigt? Låter ju väldigt konstigt då att han inte vill ha någon uppföljning. Inte utan att man känner sig lite utlämnad...

• Lilla Grodan

Tack snälla för dina svar! Håller tummarna för att det går vägen för dig den här gången!
    Då borde jag ta kontakt med Gyn igen. Får väl se om de tar sig tid, har ju inte varit det lättaste att få tider hittills...

Någon annan som varit i samma sits? Dvs fått Pergotime utskrivet trots bevisad ägglossning och utan att vara i någon annan behandling?

Svar på tråden Pergotime