Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Pergotime

jag har pergotime trots ägglossning, går dock på insemination och när dottern blev till gjorde vi flera försök utan pergo och fick sedan pergo utskrivet pga alla misslyckade försök.
    Om du ska gå på pergo se till att du får gå på kontroller när du kör en kur, jag fick fyra ägg denna gång och var tvungen att plocka ut två stycken alternativ ha sexförbud samt skippa månadens insemination.. valde att plocka ut två av äggen.

Tycker det verkar ibland som om pergotime skrivs ut alldeles för lättvindigt, man blir nästan lite mörkrädd.

• drömmaromsmått

Japp att gå på pergokur innebär ju en ökad risk för flerbördsgraviditet, dvs fler ägg mognar samtidigt och kan bli barn, så denna månad hade jag risk för fyrlingar om de inte plockat ut de överflödiga äggen, nu vet jag ju inte ens om det lyckades och om något av de två som lämnades kvar har blivit befruktat.

Om jag var du skulle jag se till att få uppföljning för pergon, ett vaginalt ultraljud på cykeldag 11-12 ger ju svar på hur många folliklar som mognat och om man bör försöka den månaden.

Vet att det där är olika på de olika gyn-mottagningarna men jag kan tycka det är väldigt oansvarigt att bara skriva ut sådana här mediciner och sedan bara strunta i fortsättningen.

På mina kurer har jag vanligtvis fått två bra ägg men ibland springer det ju iväg som under denna månaden och jag hade inte velat ha fyrlingar i magen, det är alldeles för stora risker, min gyn är extremt noggrann, ska jag göra flera kurer på raken måste jag först göra ett vul när jag har mens för att se så att jag verkligen inte blivit gravid och sedan igen vid cd11-12 för att räkna äggen.

Svar på tråden Pergotime