Inlägg från: Catha82 |Visa alla inlägg
  • Catha82

Någon som jobbar på Lidl...

Nu får ni väl ge er! Vilka moderna myter *asg*
    Min systers man är etableringschef på Lidl och min bror är butikschef i en av Lidls butiker.
    Det finns inga mensband *skrattar på mig*
    Det enda brorsan hade att säga om Lidl som är negativt är att killarna förväntas göra det tyngre arbetet och tjejerna förväntas skrua golven, men det är allt.
    Min svåger älskar sitt jobb.

Inge sämre att jobba på Lidl än på ICA, sök på du..

• Catha82

Linda1976: min svåger säger att många som klagat har fått sina rykten förstorade och sedan har någon ANNAN berättat om det och du vet själv hur det blir om du berättar en sak för en kompis som berättar för en kompis som berättar för en kompis.
    Sedan har det varit mycket skriverier och spekulationer då Lidl är ett nytt fenomen i sverige.

• Catha82

Min bror trivs JÄTTEBRA på Lidl. Han började som butiksarbetare och blev sedan butikschef.
    Han jobbade innan det på Willys och DÄR vantrivdes han,,men Lidl älskar han att jobba på.

• Catha82

De vill SE personen som söker,,inget konstigt med det. Finns många företag som gör så.

• Catha82

Men skärp er *ler stort*
    Min svåger sitter och anställer folk på Lidl och han anser att fotpgrafierna hjälper att hålla i ordning på namn och personer osv osv.
    Det är INTE för att de inte vill ha fula, feta personer...
    Man får en bredare bild av en person om man har ett kort på dem!
    Sluta anta det värsta om Lidl hela tiden, bara för att det är nytt betyder det inte att det är farligt.

• Catha82

Linda: kan inte svara för hela Lidl, men min svåger har anställt människor av alla storlekar och utseenden. Så länge de är trevliga och har de rätta kvalifikationerna så spelar utseendet mindre roll, det enda de flesta matvarubutiker inte vill ha är övertatuerade eller överpiercade människor.
    Inom klädhandeln är det nog svårare, där tror jag överviktiga och "fula" diskrimineras i större utsträckning.

• Catha82

Princess: som jag skrev. Min svåger, som är etableringschef på Lidl och som anställer personal till butiker, ser det som en hjälp att även ha kort att gå efter. Det underlättar att hålla isär personer och att skapa sig en tredimentionell bild av dem redan innan intervjun.

• Catha82

ska du maila in ansökan eller?

• Catha82

står det på hemsidan att man ska skicka med bild? men det går inte att bifoga den? Isf får du kontakta dem ang det problemet, det måste nog den som har ansvaret för hemsidan åtgärda..

Annars kan du ansöka via..

Kontakt

Skicka Din ansökan till en av nedanstående adresser. Märk kuvertet med tjänsten Du söker samt orten du söker till. Vi tar även emot generella ansökningar till icke utannonserade tjänster. Märk i så fall kuvertet med "generell ansökan" samt den stad Du vill arbeta i.

Gäller Din ansökan administrativa tjänster är adressen:

Lidl Sverige KB
    Box 4093
    171 04 Solna

• Catha82

Jag kan inte tala för alla lidl butiker i hela sverige. Men de min svåger har ansvar över och den butik min bror är butikschef i trivs alla mycket bra i.
    Har bekanta på Lidl i gävle och de trivs bra.
    Inget jobb är ALLTID bra och man hittar ALLTID saker att klaga på.
    Lidl är varken bättre eller sämre än andra arbeten.
    Sluta vara så rädda för nått bara för att det är nytt..

• Catha82

Ang kassabanden..man ska packa upp varorna och sedan ner med dem i kundvagnen igen. Sedan finns det packningsbänkar där man packar ner varorna i kassarna.
    Detta är för att effektivisera i kassan och förhindra köer pga varuberg.

• Catha82

clinan: kassörskorna behöver inte automatiskt vara otrevliga bara för att det ska gå fort!
    Men Lidl är en tysk kedja och de behåller sitt klassiska utseende även i sverige.
    Det går mycket bra för Lidl, de får fler och fler kunder och utökar både sina öppentider och antalet butiker, så tydligen har de flesta ingenting emot affären eller kassabanden.
    Man vänjer sig och när man lärt sig hur man ska göra går det snabbt och enkelt.

Men som sagt, är det en äldre person som det tar tid för ska man natrurligtvis INTE vara otrevlig mot denne.

Svar på tråden Någon som jobbar på Lidl...