• Anonym

Blancolån hos Swedbank på 300 000?

Tänkte höra med er vad ni tror..

Sambon har inkomst på 18 000 och jag på 16 000, efter skatt. Tillsvidaretjänst båda två. Vi har inga skulder sen innan förutom CSN på 50 000. Inga betalningsanmärkningar eller förfrågningar.

Vi har tänkt att baka ihop CSN, en skuld till min mamma och hans pappa samt köpa var sin bil.

Går detta? Vi har båda två Swedbank idag.

• Svar på tråden Blancolån hos Swedbank på 300 000?
  • Ripper500

Hallå? Ni är ju korkade om ni löser csn med blancolån! Csn har bra ränta i jämförelse!

Blanco på 300.000 lär kosta ca 2300-2500 i ränta i månaden!

• Zombie

Otroligt dumt att ta ett dyrt blancolån på så hög summa

• Anonym

Visst blir räntan lite högre än om man lånar på ett hus tex. Men 23-2500 kr i månaden på bara ränta låter väldigt mycket?

• sär skriven
    Anonym skrev 2012-04-25 22:39:19 följande:
    Visst blir räntan lite högre än om man lånar på ett hus tex. Men 23-2500 kr i månaden på bara ränta låter väldigt mycket?

Men varför betala av CSN-lånet med blancolån? Blancolån är ju hemska!
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Ripper500

Ni får ju ta och kolla upp räntan och kostnaden! Ni verkar ju inte alls insatta!
    Lån på 300.000 på 8 år kostar cirkus 4000 kr månaden! Ca 84.000 kr ränta + avgifter!

Jag har själv blancolån på 100.000 kr! Köpte bilar och diverse saker när jag var 20 år! Idag har jag inget kvar av de jag köpte! Trist att sitta och betala på detta lån nu så här flera år efter!

Mitt tips är att inte köpa bil för blanco! Ta heldre ett mer förmånligt billån hos bilhandlare! De har lägre ränta, men krävs kontantinsats!

Lösa csn är dumt! Vet ej vad för ränta de har men är det inte under 2%?
    Blanco har fr 5-20% ränta då den är inviduell!

Blanco för att lösa privata skulder, ja om de personerna vill ha pengarna på en gång!

• Selaine
    Ripper500 skrev 2012-04-25 22:50:14 följande:
    Ni får ju ta och kolla upp räntan och kostnaden! Ni verkar ju inte alls insatta!
    Lån på 300.000 på 8 år kostar cirkus 4000 kr månaden! Ca 84.000 kr ränta + avgifter!

Jag har själv blancolån på 100.000 kr! Köpte bilar och diverse saker när jag var 20 år! Idag har jag inget kvar av de jag köpte! Trist att sitta och betala på detta lån nu så här flera år efter!

Mitt tips är att inte köpa bil för blanco! Ta heldre ett mer förmånligt billån hos bilhandlare! De har lägre ränta, men krävs kontantinsats!

Lösa csn är dumt! Vet ej vad för ränta de har men är det inte under 2%?
    Blanco har fr 5-20% ränta då den är inviduell!

Blanco för att lösa privata skulder, ja om de personerna vill ha pengarna på en gång!
    CSNs ränta är i år 1,5 % (det vet jag för jag betalar av studiemedel).
  • Anonym

Jag hade inte löst ett CSN-lån med ett blancolån. Jag hade hellre tagit bil-lån hos Swedbank och köpt bilar, om ni nu måste ha två och sedan sparat ihop till de andra skulderna ni har.

• Anonym
    Selaine skrev 2012-04-25 23:03:51 följande:
    CSNs ränta är i år 1,5 % (det vet jag för jag betalar av studiemedel).
    Ja, den är 1.5 procent. Väldigt korkat att ta ett lån med minst 3.5 procent ränta för att lösa det lånet
  • Vinterankan

Låt CSN-lånet vara, låt era föräldrar betala sina egna skulder och spara till bilarna.

Svar på tråden Blancolån hos Swedbank på 300 000?