Amalgamsanering i Skåne
Någon som gjort amalgamsanering någonstans i Skåne som kan rekommendera någon tandläkare?
Någon som gjort amalgamsanering någonstans i Skåne som kan rekommendera någon tandläkare?
Jag vill också gärna hitta någon. Vi kan väl hjälpas åt?
/Annika
Jag mailade förbundet och fick Danas namn men går man in på hennes hemsida så är den under uppdatering sedan 28 oktober... känns mindre seriöst då. Har tänkt att googla på hennes namn för att kolla om andra har skrivit om henne men inte kommit så långt ännu.
En vän till mig var för många år sedan hos Kent Petersson i Hässleholm. Det var så många år sedan så hon minns inte om där var några säkerhetsanordningar som näsmask mm. Vad hon kommer ihåg var det inga förberedelser med vitaminer eller koltabletter. Hon hade inga direkta känningar ei samband eller efter åtminstone. Hittar jag inget annat tar jag samma tandläkare men jag vill gärna ha så mycket säkerhet runt omkring som möjligt.
Det låter ju inte bara futtigt, det låter som om de inte uppfyller något av kraven för en sanering. .Om du ska göra och blir så lite sjuk som möjlligt så måste tandläkaren vara påläst och veta vad han/hon håller på med. Så jag skulle akta mig för honom.
Ska ringa till Lund imorgon (om de inte har klämdag, annars onsdag) och fråga hur det ligger till där.
Hej igen!
Har ringt henne idag. Väldigt trevlig och verkade kunnig. Hon har jobbat med det i 20 år. Jag har redan beställt tid för den första tanden och har fått anvisningar för vad jag ska göra innan och efter!! Är helt förbluffad. Jag är så sjuk och har varit det i fyra år så jag känner att lite av barnens sparpengar få gå till detta. Kanske kan jag bli en mamma att räkna med igen?
Och barn är alltid värda en så fungerande förälder som möjligt så det är klart att du ska genomföra det! 
Hej igen!
Jag tog bort den första plomben igår! Jag tror knappt att det är sant själv. Har bråttom nu, så jag hinner inte berätta, men jag känner mig så nöjd med henne, det kunde inte vara bättre. Rekommenderas! Och vänta inte, du hinner bli sämre om du väntar.
Jag får återkomma och berätta.
Annika
Och är det inte märkligt hur alla ska separera när de blir sjuka ... Hon hade många patienter som blivit lämnade medan de var sjuka. Samma här. Tragiskt.
Hej! Åh vad bra att du är nöjd! Då ska jag nog boka hos henne så småningom. Hoppas du blir bättre snart!
I mitt fall så är jag tack och lov inte sjuk av mina amalgamsaneringar (vad jag vet för jag som många andra hälsoproblem och krämpor men antagligen inget kopplat till amalgamet) utan ska byta av andra orsaker. Jag ska visserligen separera men det är på mitt beslut så jag blir inte lämnad utan lämnar.
Vår separering går lugnt tillväga då vi är mycket goda vänner. Hoppas det är likadant för er och att du känner dig någorlunda ok med separeringen.