• Anonym (orolig mamma)

hur /vad ska jag göra

2006 skilde jag mig från min man som är alkoholist o sen dess har han inte brytt sig om sina 3 barn som vi har ihop ( 8,11 o 13 i år ) . för ett år sen så träffade jag en ny man som verkligen har tagit mina barn under sina vingar . Nu plötsligt så vill pappan träffa de igen o säger att det ingår i hans bahandlingsplan för att bli nykter . men det e bara den äldsta som vill träffa honom men hon blir inte sig själv på många dagar efter de har haft kontakt .
    kan tillägga att jag har ensam vårdnad o har haft sen vi skildes... 
      Han ska gå till familjerätten säger han vad händer då? 
    ska jag tvinga barnen att träffa sin pappa när de inte vill ?

• Svar på tråden hur /vad ska jag göra
  • smurfelina76
    Anonym (orolig mamma) skrev 2012-04-26 13:02:19 följande:

2006 skilde jag mig från min man som är alkoholist o sen dess har han inte brytt sig om sina 3 barn som vi har ihop ( 8,11 o 13 i år ) . för ett år sen så träffade jag en ny man som verkligen har tagit mina barn under sina vingar . Nu plötsligt så vill pappan träffa de igen o säger att det ingår i hans bahandlingsplan för att bli nykter . men det e bara den äldsta som vill träffa honom men hon blir inte sig själv på många dagar efter de har haft kontakt .
    kan tillägga att jag har ensam vårdnad o har haft sen vi skildes... 
      Han ska gå till familjerätten säger han vad händer då? 
    ska jag tvinga barnen att träffa sin pappa när de inte vill ?

Tycker du ska kontaka familjenheten i dim kommun och be om hjälp, fråga vad han har rätt till. Se till att barnens röst blir hörda i det här. Han kan ju inte komma tillbaka efter 5-6 år och tro att barnen ska kasta sig i hans famn!
  • Anonym (orolig mamma)

tack för tipset ... men det hjälpte tyvärr inte har redan vart i kontakt med de o när jag sa nej så resulterade det i att han gjorde en anmälan till soc på mig o sa att jag skulle ha ett pågående missbruk o det ligger matrester (mögliga) överallt i lägenheten så soc var här i måndags men de la ju ner det direkt för det finns ju inga fog för det han säger.

hans  enda kommentar på varför han gjorde det var att jag får ju skylla mig själv som inte låter honom träffa sina barn 

• Anonym (insatt)

Snacka med socialtjänsten om umgängesstöd/kontaktperson för barnen.

• Ramborg

Barnen ska inte vara verktyg för att hjälpa honom att bli nykter. Det får han klara själv.

42.
  • Anonym (orolig mamma)
    Ramborg skrev 2012-04-26 13:25:25 följande:
    Barnen ska inte vara verktyg för att hjälpa honom att bli nykter. Det får han klara själv.
    men tyvärr så håller hans  övervakare med honom om att han behöver barnen ... jag har sagt till honom att han ska hålla sig nykter ett tag först sen kan vi se
  • Anonym (orolig mamma)
    Anonym (insatt) skrev 2012-04-26 13:22:04 följande:
    Snacka med socialtjänsten om umgängesstöd/kontaktperson för barnen.

om han ska träffa de menar du?
  • Anonym (insatt)
    Anonym (orolig mamma) skrev 2012-04-26 13:30:09 följande:
    om han ska träffa de menar du?
    Om att barnen behöver en stödperson för att kunna träffa honom.
  • Ramborg
    Anonym (orolig mamma) skrev 2012-04-26 13:29:12 följande:
    men tyvärr så håller hans  övervakare med honom om att han behöver barnen ... jag har sagt till honom att han ska hålla sig nykter ett tag först sen kan vi se

Och? Hans övervakare bestämmer inte över barnen. Barn är inte snuttefiltar som han kan ta fram när det passar honom. Barnen har rätt att träffa sin far om det är bra för dem. Inte tvärtom.
    42.
  • Anonym (orolig mamma)
    Ramborg skrev 2012-04-26 13:45:53 följande:

Och? Hans övervakare bestämmer inte över barnen. Barn är inte snuttefiltar som han kan ta fram när det passar honom. Barnen har rätt att träffa sin far om det är bra för dem. Inte tvärtom.

håller helt med ...o i daxläget e det definitivt inte bra för barnen att träffa honom men e lite orolig för vad han kan försöka ställa till med
Svar på tråden hur /vad ska jag göra