svårfångad häst hjälp ?
Älsko skrev 2012-04-30 20:26:09 följande:
fast det är jätte kort och tunt. Tydligen ngn hästtränare till ägaren som lärt henne detta. Ja men jag blev rädd då jag inte känner hästen, massa diken och han var nära flera ggr att backa ner i dem sen så var jag rädd att han skulle kasta av mig när jag streta med han flera ggr. Har blivit avkastad förut och rädd blir man och speciellt när det är en häst man inte känner så mkt och när den är så stor och jag så liten.
Jag tänkte faktiskt åka ditt imorgon och bara gå med honom inte rida, kanske lite smått försöka rida.
Vi har ju inte ridit själva någon gång och och sen så värkar det inte varit ngn som ridit på honom på väldigt länge.
Och så fort han hör mkt ljud blir han rädd/nervös men inte när en hästkompis är med.
gör bara enkla, goda och roliga saker med honom till en början så upplever han inte att det bara blir jobbigt och en kamp så fort han ska ut ur hagen med dig.
försök rid med nån annan (man ska ju faktiskt eg inte rida ut själv... även om det för det mesta är praktiskt ogenomförbart att alltid ha sällskap)
ge inte upp utan låt det ta lite tid så ska du se att ni kommer få mycket kul ihop