• Sisisisi

Finns det nån kattsand som är lika bra som Everclean?

Vi har lyckats samla på oss tre katter så det går ju åt en del kattsand... Har provat Everclean, Pussi, Coop och sån där vit med blå prickar... Everclean är ju sjukt mycket bättre än de andra men kostar betydligt mer. Just nu känner jag att det är värt att betala för att slippa stanken... Men det blir så dyrt...

Någon som kan rekommendera en bra kattsand som klumpar och tar bort lukten, som dessutom inte kostar lika mycket som everclean...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finns det nån kattsand som är lika bra som Everclean?
  • nemo1

Köp från tyska ebay så blir det betydligt billigare. Jag använder nu förtiden Extreme Classic som är exakt lika bra som Ever Clean, om inte bättre då den inte dammar något alls.

• Majsan70

Jag föredrar Pet Plus. Sjukt mycket bättre än Ever Clean och mycket billigare. 159 spänn för 15 kilo och 298 för 30 kilo. Har aldrig förstått mig på Ever Clean och köper hellre Pussi framför den om jag inte fått tag på Pet Plus.

• myway

Vad jag märker av i min butik, så många av dom som provar ever clean tycker att det finns ingen bättre. Några tycker att Tidy Cats är bäst.

Du vet att du aldrig slänger ever clean sand va? Att du ska ha så mycket sand i lådan så att det inte kan klumpa i botten. Sen rengör du bara ovh fyller på med ny sand.. =) Sen får du var 6 förpackning för halva priset väl? =) 

jag säger bara vad jag tycker
  • Barbabok

Inget av svaren är rätt för mig. Det finns Cat Exclusive som kostar ungefär samma men är absolut lika bra.
    Men, EC finns ofta till rabatterat pris så kanske alt. 2 då.

• Barbabok
    Barbabok skrev 2012-04-26 20:19:49 följande:
    Inget av svaren är rätt för mig. Det finns Cat Exclusive som kostar ungefär samma men är absolut lika bra.
    Men, EC finns ofta till rabatterat pris så kanske alt. 2 då.

Mäh fel, det är ju maten vi köper, menade Extreme Classic såklart Skäms
  • Dagg1

Nu fanns det inte något röstningsalternativ som passade. Men extreme classic är favvosen. Speciellt du vår äldsta dam blir väldigt rinnig i ögonen av praktiskt taget all annan sand.

• EmeliF

Jag har testat säkert tio olika kattsandssorter men jag går alltid tillbaka till Everclean. Har testat Extreme Classic som de andra i tråden pratar om men jag tycker att den var mycket sämre på att ta bort lukten som oundvikligen uppstår efter lådbesök. Och Everclean behöver inte bli så dyrt om man tar bort de klumpar som blir MINST en gång om dagen och som myway säger i #3, ser till att ha mycket sand i lådan.

• nilla 1972

det luktar inte, förräns det är dags att byta, bra men dyr och dryg värt varje krona

• Melan

Pussi - den som är blå. Den gillar jag! Luktar inte, dammar inte och smular inte. Klumpar så fint så. 99 kr för 10 kg tror jag. Finns på mataffären så det är enkelt med.

• Tååtan

Använder klumpe kattsand 70kr för 20 kg! Super bra! Rensar varje dag! Köper på öb

• msmalin

Jag har gått över till peewee som är träpellets som blir till sågspån När katten kissar på det o krafsar ner till botten lådan. Bajset luktar men det är bara att kasta i toaletten. Toppen tycker jag. Miljövänligt håller länge och är inte så dyrt

• OnePiece

Vi har lärt våra 3 katter att gå på toaletten med hjälp av Litter Kwitter  litterkwitter.se/
    Ingen kattlåda för oss alltså!
    Krävs en del tålamod + att man är hemma under träningen (semester), men gud vad skönt det är sen. Bara att spola!

• Sisisisi
    OnePiece skrev 2012-04-28 07:25:23 följande:
    Vi har lärt våra 3 katter att gå på toaletten med hjälp av Litter Kwitter  litterkwitter.se/
    Ingen kattlåda för oss alltså!
    Krävs en del tålamod + att man är hemma under träningen (semester), men gud vad skönt det är sen. Bara att spola!

Det måste vi testa! Tränades alla katter samtidigt och hur lång tid tog det?
Svar på tråden Finns det nån kattsand som är lika bra som Everclean?