• katrine83

Nån annan m foglossning efter graviditet?

Jag har också foglossning / bäckenbesvär fast min son är snart 3 månader. Går till sjukgymnast och gör övningar sen snart två veckor och tror det blivit liiiite bättre.
    Om man bara gör allt i sin väg för att det skall gå bättre (knipa, undvika promenader, lyft, trappor mm) så hoppas jag och tror att det kan gå över för alltid. För de flesta som har detta undeer graviditeten brukar det ju gå över eller hur? Så varför skulle det inte gå över för oss som har ont efter? JAg blir sjukt deppig om det inte går över snart. 

Tar tacksamt emot tips vad man kan göra, ifall någon har nån mirakelkur vi inte tagit upp här ;) 

• katrine83

Skönt att höra att ni blivit bättre! Inger ju lite hopp!

• katrine83

ni som var hos läkare för era besvär, vad gjorde läkaren? hjälpte det? 

jag funderar på det men vet inte om det kommer göra från eller till.... har redan gått hos sjukgymnast o kiropraktor o tränar hemma varje dag + har höftbältet... undviker saker osv osv o har haft ont nu i 2,5 månader (min son är 4 månader) 

• katrine83

Ps... En till fråga. Ni som blivit bättre, hade det någonting att göra med när ni slutade amma?

• katrine83

jag har haft massa olika övningar, åtta nya varje gång.. Varit hos sjukgymnasten varannan vecka. Många olika, fast alla innehåller att knipa och aktivera nedre magmuskeln (transvarsus eller vad den heter..) Svårt att förklara övningarna men tänk att du skall stänga alla tre öppningarna, som ett blixtlås. och hålla det knipet. om du känner att även nedre delen av magen spänns så gör du nog rätt!
    För mig har det kostat 80 kr per gång, behövde ingen remiss, bara ringde dit, till sjukgymnast/rehab på min vårdcentral...  

• katrine83

okej, hur skall du göra plankan? det har inte min sagt. berätta gärna :)

Svar på tråden Nån annan m foglossning efter graviditet?