• MiMii

Missfall på ena tvillingen

Väntade tvillingar men fick idag veta att den ena inte klarade sig, levde senast i onsdagskväll. vecka 8+4 drygt. nyligen dött..
    jag skulle vilja veta om och av er som fått missfall då en överlevt.

hur gick det till?

blöddes det ut?'

stanna det kvar?

vilken vecka?

överlevde den andra?

om inte andra överlevde, när "kom" den ut?

• Svar på tråden Missfall på ena tvillingen
  • Anonym

inte själv erfarat detta men en släkting...
    henne väntade de på, tror det mesta kom ut själv, annars hade de försökt att skrapa...
    hennes andra tvilling är idag en stor och stark pojke på 8 år :)

sen har ju tjejfoster en förmåga att klara mera.

tro det eller ej, men mitt ex och hans nya skulle ha TRILLINGAR! hon förlorade två, idag har dom en tös på några år..

hoppas det går bra för dig 

• snoffsan08

Jag hade en kraftig blödning i v:7 denna gången.
    Hade iofs inte fått bekräftat tvillingar innan, MEN när vi kom in till gynakuten så upptäckte dom TVÅ hinnsäckar, varav den ena var vätskefylld och den andra låg det ett embryo i. Så TROLIGTVIS hade det varit två, men att den ena inte orkade vara med längre.
    Mitt illamående tydde på att det skulle vara två oxå, då jag mådde nåt så fruktansvärt illa innan blödningen, men inte alls lika mycket efter. Då mådde jag lika illa som när jag väntat dom andra. (min 4e nu).

Allt måste ha kommit ut i så fall.

Har en levande flicka kvar i magen (v:29 imorgon)

Hoppas det går bra medden som bor kvar i din mage. Styrke kram till dig!!         

• MiMii

okay, det bygger upp ett hopp då man läser.. men tiden nu känns så oviss =(

• Kimmice

Min mamma fick en kraftig blödning i vecka 9 då hon var gravid för fjärde gången.
    Under blödningen kom det en klump, och lite mer.
    Min mamma åkte skärrad in till sjukhuset, de gjorde ett VUL (tror jag, var lite mindre) och såg en levande bebis där inne. Hon fick höra att det nog hade varit en tvilling som kommit ut... Det kan tydligen hända ja.
    Min lillebror klarade sig fint i alla fall. Växte för två där inne tror jag. Flört Han var en liten tjockis.
    Men det var ju mest en misstanke, ingenting vi vet med säkerhet. Eftersom inget VUL gjorts innan dess.   

• 3 barns mamma

Min vän visste inte att hon väntade två en dag började hon blöda riktigt mycket och åkte upp hon trodde hon förlorade det lilla fostret i magen väl uppe såg dom ett levande barn och konstaterade att det var en tvilling som dog hon var runt vecka 10 nu är pojken 8 år och mår super bra :)

• MiMii

skulle vilja veta av fler vilka som det stannat io kroppen för o vilka det åkt ut för och så? ingen?

• ElectroDiva

min sambo hade en tvilling som det blev missfall på..

• AnnaGreta 378
    3 barns mamma skrev 2012-04-28 14:12:36 följande:
    Min vän visste inte att hon väntade två en dag började hon blöda riktigt mycket och åkte upp hon trodde hon förlorade det lilla fostret i magen väl uppe såg dom ett levande barn och konstaterade att det var en tvilling som dog hon var runt vecka 10 nu är pojken 8 år och mår super bra :)

Samma här, fast min pojke är 18 år.  Glad
Svar på tråden Missfall på ena tvillingen