Aerius allergi?
Gräspollensäsongen närmar sig med stormsteg och jag undrar om någon har erfarenhet av att äta allergimedicinen Aerius under graviditet?
Gräspollensäsongen närmar sig med stormsteg och jag undrar om någon har erfarenhet av att äta allergimedicinen Aerius under graviditet?
Jag har gjort det det två ggr. Min allergiläkare skrev ut dessa. Läser man FASS står det att man inte ska men så står det på all allergimedicin typ. Han sade att det gick bra att ta dessa iaf.
Tack! Jag har också läst FASS och även en annan sida där det står att Aerius inte är testat ordentligt än, därför undrar man ju klart...
Min allergiläkare skrev ut just Aerius för att det skulle vara kompatibel med en eventuell framtida graviditet (samtidigt som han överlämnade mig till primärvården). Han var väldigt tydlig med att Aerius gick utmärkt att ta också som gravid.
Jag har pratat med astma allergi mottagningen på shalgrenska och dom säger att jag ska äta dom nu och att de är extra viktigt nu när jag är gravid för om jag mår dåligt gör barnet de också.
Tack så jättemycket för era svar! Känns skönt att höra från andra i samma situation!
Pratade precis min en läkaren på Helsingborgs lasarett och de kunde skada fostret om man åt dem :/ så fick sluta direkt med dem, vågar ni äta dem fast det står bör ej intag sv dem
Aerius är rätt likt Clarityn rent kemiskt och det får man äta som gravid så jag hade inte varit så orolig faktiskt. Själv tyckte jag Aerius var rätt lika Clarityn i effekt för mig och jag såg ingen anledning att betala så mycket mer för Aerius så jag kör Loratadin/Clarityn istället.
Jag blev allergisk mot ett penicillin nu nyligen och då skulle läkaren skriva ut aerius men sen sa han att det enligt fass inte testat tillräckligt för att anses som "säkert" han skrev då ut ett liknande medel, Tavegyl istället.
Idag pratade jag med min läkare. Hon vill inte skriva ut Aerius till mig för det finns för lite studier på det än. Istället fick jag Clarityn. Inte helt nöjd eftersom jag haft dem innan Aerius, blev väldigt trött av dem... Men, men...
Tack mikroE, det ska jag testa. Som du säger kan det ju egentligen kvitta om man är trött av allergin eller medicinen men jag "slapp" tröttheten helt med Aerius.