• Tomeiro

Finlandskryssning med barn?

Hej!

Vi funderar på att åka på en Finlandskryssning med våra barn (1, 4 år). Är det någon här som har åkt kryssning med sina barn? Vilka destinationer/båtar ska man undvika?  Jag har för mig att 40 h kryssningarna till Helsingfors eller Riga är ganska städade.   

• Svar på tråden Finlandskryssning med barn?
  • leende guldbruna

Riga båten tyckte våra barn inte var skoj, Helsingfors var jättebra :) och även Åbo om man åker i veckan dvs inga helger. Ibland finns det xtra lekområden för barn på Viking,det brukarvåra barn uppskatta. 13.11,6 år ....och 3 månader :D

• malmen

Visst, 40h-kryssningarna är mer städade, men tycker inte att det är rätt plats för små barn ändå. Ett jäkla liv i korridorerna på nätterna. Fulla människor från kl 17. Hög ljudnivå, mycket folk..
    Åkte kryssning med vår son när han var 3,5 år och tycker inte att han fick ut så jäkla mycket av det faktiskt..

/van kryssare

• leende guldbruna

Vi upplevde inte fulla människor, åkte skärtorsdagen sist. Det barn har att vinna på det: om föräldrarna trivs så tror jag barnen är nöjda, vi går mellan barnaktiviteterna, färdiglagad god mat. Leka i barnhörnan tyckte vår yngsta var kul, leta efter mumien, gå och titta därifrån man kör båten. Sen tar vi med spel ,kortlek och spelar. Visst detvbehöver man inte åka båt för att göra men hela trippen blir mysig, tycker vi :)

• CoolJen

På sommaren gör de om siljas och vikings konferensrum till lekrum. Det blir lite mer att göra då.

• PikkuMyy

När vi åkte med våra barn hade vi en a-hytt. Är mer livat längre ner i båten om man inte har otur förstås. Märkte inte av nåt alls på natten. Jag skulle åka sön-ons. Tors-lör är det party=) Upplever själv att silja line är lugnare än viking line. Har ingen erfarenhet av birka. Våra barn, 2 och 3 ÄLSKADE kryssningen. Jag skulle nog välja Åbo eller Helsingfors och om man har tid o råd en hotellnatt i land.

• snuppis

vi har åkt ett par gånger sonen och jag med en vän och barn, han tycker att de är kul. åkte nog första gången då han kanske var 5 el 6. Sista nu när han va 8 år då var de mycket skoj då var det sporlovskul el va de va. Han fick träffa smurfen och en katt och det var tävlingar mm. Han är en liten gourmet som gärna sitter och äter en middag och buffe och grejer.  Vi undviker alla dans och krogställen och håller oss till lugnare platser. Vi ska åka nu på måndag igen. 

• CoolJen

Med tider så tycker jag Viking och Birka är bäst för barn. De båtarna går runt kl 16-17 då hinner barnen få i sig mat och leka en stund på kvällen.
    Siljas går antingen 19.30 eller kl 7-8 på morgonen.

Svar på tråden Finlandskryssning med barn?