• tjoohalia

Hur mycket är 1/4 eller 1/2 vårdnadsbidrag?

vi har halvt vårdbidrag för yngsta sonen (2år) och får ut 3207kr varje månad.
    vet inte om det påverkas av att det är mannen som har det, han jobbar och jag
    gör, ehh, ingenting ;0) men satte det ändå på honom

trodde inte att vi skulle bli beviljade halvt, knappt ens 1/4 men det blev vi utan
    problem. sonen är muskelsvag och har varit sen med allting, vi tränar rätt mycket
    hemma men han går på förskolan och har resurs.
    han började äntligen gå för knappt 2,5månad sen (22månader gammal)
    och det var nog oväntat för alla.

vi skrev inte hur en vanlig dag kan se ut i våran ansökan utan vi skrev vad han
    har problem med och vad han klarar och hur vi tränar och alla besök kors och tvärs 

• tjoohalia

vi skrev ju som jag skrev tidigare om alla olika besök, neurolog, sjukgymnast, specialpedagog
    etc samt besök på akuten eftersom han är sjuk hela tiden (krupp, nu har vi fått medicin
    av hans neurolog eftersom alla andra läkare vägrat skriva ut.. onödigt att åka till akuten
    när det går att häva hemma tyckte vi)

men vi får faktiskt ändå ta ut tfp för alla besök, det står i beslutet. nu har vi aldrig
    behövt göra det eftersom jag är hemma ändå, men det är ändå konstigt att dom
    bedömer olika. fast jag har ju hört att dom flesta inte får ta ut tfp om man tar med
    alla vårdbesök 

• tjoohalia
    vännen skrev 2012-05-03 07:30:39 följande:
    Det är oftast bäst att lägga vårdbidraget på den som har lägst inkomst eftersom den betalar lägst skatt.
    vi hade andra anledningar till varför han får det kom jag på ;0)
    vet inte om det hade blivit så stor skillnad om jag hade fått det istället dock?! 
Svar på tråden Hur mycket är 1/4 eller 1/2 vårdnadsbidrag?