• Mattenörd

Skötbord med byrå?

Sitter och kikar på skötbord och inser att de numer inte alls ser ut som jag har tänkt mig. De allra flesta ställen har ganska liknande typ vägghängda eller såna som monteras över badkar. Jag letar egentligen efter en kombinerad byrå/skötbord i vitt. Vill gärna ha åtminstone två regelrätta lådor så man kan förvara bebiskläder i samma möbel sen ör det ok om det är öppna fack eller hyllor. Trodde att ikea skulle ha nåt men de verkar helt ha gått ifrån den modellen. Är det någon som har förslag på var man kan leta nånstans?

• Svar på tråden Skötbord med byrå?
  • metbäcksfru

IKEA's Hemnes är en byrå som du köper skötbordsöverdel till.

Finns ju alltid av de "gamla" modellerna att få tag i på Blocket och liknande också 

Hälsa gärna på i min blogg: metbacken.se
  • sasso78

Jag har ett golvskötbord från babyproffsen som heter babyCare golvskötbord. Det är med 3 korgar plus en sidokorg, finns jättemycket plats för blöjor, kläder etc. Jag är jättenöjd med den!

• ALLIEVERDO

Satt senast igår och letade. Troll och brio har ju med, men löjliga priser. Förstår faktiskt inte uppläggnt av skötbord idag. För alldeles för låga kanter om några alls vilket är livsfarligt när de börjar röra sig. Inga lådor knappt eller för långt ner så man kommer ner ifrån barnets säkerhet. .

• sasso78
    sasso78 skrev 2012-04-28 10:52:25 följande:
    Jag har ett golvskötbord från babyproffsen som heter babyCare golvskötbord. Det är med 3 korgar plus en sidokorg, finns jättemycket plats för blöjor, kläder etc. Jag är jättenöjd med den!
    Googla på BabyCare golvskötbord så får du fram en bild på den.
  • Mattenörd

Den är ett alternativ, fast kanske inte så estetiskt tilltalande. Lite plstig i looken. Ska fortsätta kolla på blocket med men det är oftast dyrt att åka långt med hyrt släp. Nån som har sett nåt annat alt?

• sasso78
    Mattenörd skrev 2012-04-28 10:57:27 följande:
    Den är ett alternativ, fast kanske inte så estetiskt tilltalande. Lite plstig i looken. Ska fortsätta kolla på blocket med men det är oftast dyrt att åka långt med hyrt släp. Nån som har sett nåt annat alt?
    Jag den är inte så snygg men praktisk och säker plus lätt att göra ren och montera ihop. Står stabilt och stadigt också. Mkt. plats för förvaring.
  • Mattenörd
    sasso78 skrev 2012-04-28 11:01:40 följande:
    Jag den är inte så snygg men praktisk och säker plus lätt att göra ren och montera ihop. Står stabilt och stadigt också. Mkt. plats för förvaring.

Kommenterade hemnes men det hann komma massa kommentarer i mellan :-P
  • Mattenörd

Har kollat på babycare nu men den är lite för liten. Pga så gott som obefintligt badrum kommer skötbordet stå i vårt sovrum och hoppas hitta nåt som ser lite mer ut som en möbel.

• Mattenörd
    Mattenörd skrev 2012-04-28 11:06:28 följande:
    Har kollat på babycare nu men den är lite för liten. Pga så gott som obefintligt badrum kommer skötbordet stå i vårt sovrum och hoppas hitta nåt som ser lite mer ut som en möbel.

Vet inte vad jag hade tänkt skriva i dörsta meningen men inte var det för liten i alla fall. :-S
  • Mattenörd
    ErikaJ skrev 2012-04-29 23:30:44 följande:
    lillakotten.se/produkt/Skotbord  Kompisen har denna, den går att göra om till byrå när man inte behöver skötbord längre :) Lycka till!

Den var jättefin och precis den stil jag tänkt. Ska man bara övertala mannen om att man kan köpa ett skötbord för över 3000 :-P
  • ErikaJ
    Mattenörd skrev 2012-05-03 16:46:34 följande:
    Den var jättefin och precis den stil jag tänkt. Ska man bara övertala mannen om att man kan köpa ett skötbord för över 3000 :-P
    Det är ju rea på den nu och fri frakt och två möbler i en (skötbord/byrå) 
    Men jag vet hur det är, min man är inte den lättaste att övertala vad gäller inredning som kostar ;P

Annars kan man ju hitta billiga på blocket som man kan måla om dem är lite slitna.

Lycka till!
Svar på tråden Skötbord med byrå?