• Zandra f

Hon är BARA arg och ledsen dagarna långa!Tips tack

Vår 2 åriga dotter är alltid på dåligt humör skriker konstant, gråter,lessen,gnäller osv.... har hemsk separationsångest med bara man går på toaletten står hon utanför och skriker och bankar.

• Svar på tråden Hon är BARA arg och ledsen dagarna långa!Tips tack
  • Ladythewinter

när min tjeja var två var hon likadan. var bara jag som funkade, ingen annan fick röra vid henne.. på väärldens dåligaste humör. givetvis glad emellanåt.. men nu är hon 5 och väldigt social, tjurigheten sätter in ibland men det är trotsen här tror jag.. =0)

• view

Tror det är barn i allmänhet i den åldern mer eller mindre suger när det håller på men vips hon är snart 15 det får över och du är inte ensam, funkar det att vara ute nu när solen är framme det funka på min son vart mycket lugnare och så orka man kampen inne sen

• viljestarkmamman

Min Son är lika gammal och likadan, det är jobbigt och uttömmande, man önskar man visste varför sådan ilska. Vissa dagar är bättre, andra är ledset och argt från morgon till kväll.

• Zandra f

men man vill inte ens gå å shoppa med henne till affären knappt till lekparken för alla bara stirrar när hon bara skruiker och skriker och river mig. hon blir helt galen.

• viljestarkmamman

Jag har också börjat undvika sociala sammanhang såsom affärer och liknande av den anledningen att han beter sig riktigt illa, skriker vrålar i vagnen, tar man ner honom rymmer han kastar sig på golvet osv.. Hur har din dotter varit när hon var liten? Min son har typ alltid varit arg på allt.

• Jkpg Deluxe

Kan hon inte få följa med dig in på toaletten då?! alternativt ha dörren öppen, om ni inte har gäster förstås :) 

Prova låta henne köra en egen liten kundvagn? Det är lite mer tidskrävande och trixigt förstås, men man slipper skriket å får en glad unge som får "hjälpa till" :) ...så är det med det mesta då det gäller vår 2-åring iaf....han vill vara med å "hjälpa mig" med allt, eller åtminstone få titta på och småprata under tiden ;) 

• SandraElias

vår 2 åriga pojke blir gnällig,ledsen och arg så fort jag kommer innanför dörren eller om jag har hämtat honom på dagis!....inte hela tiden dock men vääääldigt ofta!.....går jag på toa står han utanför och kallar på mig.........knackar och har sig.........man undrar iböand vad man gör för fel, är han själv med pappa/mormor/morfar eller någon annan så är han världens solstråle men med mig är det mycket pip och gnäll men det är väl så det är  att va mamma ;)

• Zandra f

jo men har en femåring, 2 åringen och en sexmånaders. hon sticker lätt iväg.  2 åringen ahr avrit snäll som liten bebis men fick problem med magen tidigt så alltid sovit jävligt dåligt

Svar på tråden Hon är BARA arg och ledsen dagarna långa!Tips tack