• JennyOEmilia

Bästa tandkrämen som får bort bruna fläckar!!??

Är det någon som kan hjälpa mig???

Hade ont för ett tag sedan i en visdomstand och var hos tandläkaren. Där blev jag rekommenderad att skölja med HEXIDENT som var bakteriedödande. Men bieffekten är att tänderna får en brunaktig beläggning och det känns strävt och äckligt på tänderna!!!

TIPS på den bästa tandkrämen som slipar bort missfärgningar, tack!

Någon som kan tipsa!?

• Svar på tråden Bästa tandkrämen som får bort bruna fläckar!!??
  • lancrox

tandkräm och tandkräm gäller att borsta tänderna morgon och kväll sedan skulle jag gå till tandläkaren och bleka tänderna ,ska göra det efter jag har fött barn tänkte jag. sedan skippa kaffe och the.man får pröva sig fram.ang olika tandkrämer kan du söka på google-tandkrämer-whitening nåt sånt

• JennyOEmilia

Jo, jag vet... Jag borstar tänderna morgon och kväll, men jag har fått det den sista tiden av HEXODENT medlet jag sköljer med. Jag har aldrig haft missfärgningar innan...

Jag ska prova att köpa någon tandkräm själv, men om inte det funkar så kan nog tandläkaren polera bort dem...

• jou

Du kanske kan prova att borsta tänderna med lite salt. Jag brukar göra det ibland o tycker då att de blir lite vitare! Tips på någon tandkräm har jag inte.

• cockey

Prova med bikarbonat,ett gammalt"mormorsknep".Borsta morgon och kväll med torr borste.

• JennyOEmilia

Jag surfade runt lite och kollade... Kom till ett bröllopsforum och där var det någon som rekommenderade att borsta med bakpulver...

Ja, man kan ju alltid prova...

• maj72

Att borsta med bikarbonat och bakpulvar kan ge illningar i tänderna, så om ni har känsliga tänder är det inget att rekommendera.
    Jag skulle prata med tandläkaren....

• JennyOEmilia

Jag provade med bakpulver nu, men det svider och bränner på tandköttet... Missfärgningarna gick inte bort på detta försöket i allafall....

Nej, det är nog bäst att tandhygienisten får polera dem... Det kan väl inte kosta så mycket va?

• Åse

Jag fick höra då jag jobbade som tandsköterska att man ej ska
    använda dessa tandkrämer varje dag, det sliter på emaljen pga
    mycket slipmedel i krämen. Detta kan medföra gula tänder istället.
    Använd hellre dessa en vecka i månaden eller liknande.

Det finns även jättebra blekskenor att köpa (helst via
    tandläkaren). Då försvinner både fläckar och missfärgningar, samt
    att tänderna blir flera nyanser ljusare.

• JennyOEmilia

Är det någon som har provat BrilliantSmiles för 795 kr? Den som är med i annonsen här ovan....

Blev lite nyfiken på den...

Svar på tråden Bästa tandkrämen som får bort bruna fläckar!!??